آغازبه کار سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی بابرگزاری جلسات کارشناسی

آغازبه کار سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی بابرگزاری جلسات کارشناسی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان فخری که یکشنبه گذشته با رای مثب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی معرفی شد، برگزاری نشست های کارشناسی به منظور بررسی وضعیت کلی رشته های مختلف را به عنوان آغاز به کار خود برای این مسئولیت در نظر گرفته است.

قرار است این جلسات از یکشنبه هفته آینده آغاز شود. سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی این وزارتخانه افرادی هستند که در این نشست حضور خواهند داشت.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی چین و در هانگژو برگزار می شود. قرار است این دوره بازی ها در ۴۰ رشته برگزار شود.

پیش از انتخاب قطعی سرپرست کاروان ایران، نخستین نشست هماهنگی کشورهای مختلف برای حضور در این بازی ها به صورت آنلاین برگزار شد که پیمان فخری همراه با نصرالله سجادی در آن حضور داشتند. همچنین کتابچه فنی این بازی ها در اختیار فدراسیون ها قرار گرفته است.

کاروان ورزش ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی (۲۰۱۸ اندونزی) با کسب ۶۲ مدال شامل۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز در جایگاه ششم ایستاد.

رویدادی که با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره، ۲۲ مدال برنز و مجموع ۶۲ مدال همراه بود.

منبع : مهر