آغاز تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا/ یک برد برای مدال کافیست!

آغاز تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا/ یک برد برای مدال کافیست!

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا سه شنبه به میزبانی قطر آغاز می شود تا رقابت تیم ها و بازیکنان شرکت در این رقابت ها تعیین کننده بهترین های آسیا در بخش تیمی، دوبل و انفرادی باشد.

ایران از جمله کشورهای شرکت کننده در مسابقات که در هر دو دو بخش مردان و نماینده خواهد داشت. بر اساس رقابت های انتخابی، تیم ملی تنیس روی میز ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، امین احمدیان و محمدعلی روئین تن در بخش مردان به مصاف حریفان خود خواهد رفت و در بخش بانوان هم ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم فرعی، شیما صفایی و ملیکا کرمی ترکیب تیم اعزامی ایران را تشکیل می دهند.

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا با دیدارهای تیمی آغاز می شود. در این بخش از مسابقات تیم ایران به خصوص در بخش مردان شرایط بهتری نسبت به ادوار گذشته دارد. این شرایط سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهانی را برای پینگ پنگ بازان کشورمان قطعی کرده است. ضمن اینکه مدال آسیا را هم در دسترس‌تر از همیشه کرده است.

آغاز تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا/ یک برد برای مدال کافیست!

غیبت چین و شرایط ویژه ایرانی ها

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی مردان با حضور ۲۸ تیم برگزار می شود. چین غایب بزرگ در میان این تیم هاست، کشوری که نمایندگانش در بخش مردان جزو ۶ تیم برتر دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا شدند اما غیبت آنها در این دوره باعث ارتقای یک پله ای ایران می شود.

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران که دو سال پیش در جاکارتا به عنوان هفتم آسیا دست یافت به واسطه غیبت چین و در سیدبندی مسابقات امسال با یک پله ارتقا صاحب جایگاه ششم خواهد شد. بدین ترتیب تیم کشورمان به واسطه قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر مسابقات از انجام دیدارهای مقدماتی معاف خواهد بود و بدون انجام بازی راهی مرحله حذفی و هشت تیمی مسابقات خواهد شد.

ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، هند و چین تایپه که در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا جزو ۶ تیم برتر شده بودند دیگر تیم هایی هستند همچون ایران بدون دیدار مقدماتی وارد مرحله یک چهارم مسابقات می شوند.

بدین ترتیب دیدارهای مقدماتی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی مردان با حضور ۲۲ تیم برگزارمی شود تا از میان آنها ۲ تیم برتر به جمع ۶ تیم بالا صعود کنند. رقابت برای کسب مدال میان این هشت تیم و به صورت حذفی برگزار می شود، به طوری که تیم کشورمان در صورت برد در اولین بازی راهی مرحله نیمه نهایی می شود و بدین ترتیب مدال برنز مشترک خود را قطعی خواهد کرد.

این در حالی است که از حالا تنیس روی میز مردان ایران به واسطه حضور در جمع ۶ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ چین را هم قطعی کرده است.

در بخش بانوان البته شرایط اینگونه نیست؛ تیم ملی تنیس روی میز بانوان که در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا صاحب جایگاه یازدهم شده بود در این دوره با توجه به غیبت چین و البته کناره گیری کره شمالی و مالزی سید هشتم مسابقات را به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب بانوان پینگ پنگ باز کشورمان برای صعود به جمع هشت تیم برتر ملزم به انجام دیدارهای مقدماتی هستند.

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی بانوان با حضور ۱۸ تیم برگزار می شود. ژاپن، سنگاپور، چین‌تایپه، تایلند، هنگ کنگ و کره جنوبی ۶ تیم معاف از دیدارهای مقدماتی هستند. ۱۲ تیم دیگر که ایران هم یکی از آنهاست برگزارکننده رقابت های مقدماتی خواهند بود تا دو تیم برتر از میان آنها در کنار این ۶ تیم قرار گرفته و رقابت خود را برای کسب مدال دنبال کنند.

آغاز تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا/ یک برد برای مدال کافیست!

رقابت ۱۹۰ پینگ پنگ باز در قطر

پس از اتمام دیدارهای تیمی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا، این رقابت ها با برگزاری دیدارهای انفرادی و دوبل پیگیری می شود. رقابت های انفرادی در بخش مردان با حضور ۱۹۰ بازیکن برگزار می شود و در بخش بانوان هم ۷۵ بازیکن حضور خود را نهایی کرده اند.

در بخش انفرادی هر ۱۰ بازیکن ایران باید از انجام دیدارهای مقدماتی مجوز حضور در جدول اصلی را پیدا کنند. طبق سید بندی انجام شده برای مسابقات، نوشاد و نیما عالمیان به ترتیب سید ۱۲ و ۱۹ را در اختیار دارند. امیر حسین هدایی، امین احمدیان و محمدعلی روئین تن هم به ترتیب صاحب سید ۲۲، ۲۷ و ۹۴ هستند. در بخش بانوان ندا شهسواری صاحب سید ۲۹ است. مهشید اشتری با سید ۳۳ در مسابقات شرکت می کند و شیما صفایی، مریم فرعی و ملیکا کرمی هم به ترتیب صاحب سید ۴۹، ۶۴ و ۶۵ هستند.

در بخش دوبل مردان ترکیب نوشاد و نیما عالمیان سید اول مسابقات را در اختیار دارند و ترکیب احمدیان و هدایی هم سید ۱۵ را دارا هستند. در بخش بانوان شهسواری و اشتری با سید ۱۷ و صفایی و فرعی با سید ۲۲ در مسابقات شرکت می کنند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا تا ۱۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر