آغاز تولید سرسیلندرهای بهبودیافته خودروهای گروه سایپا

آغاز تولید سرسیلندرهای بهبودیافته خودروهای گروه سایپا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، شهرام مسلم پور از آغاز تولید سرسیلندر بهبود یافته M15 در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش کارکنان شرکت مالیبل تولید آزمایشی این قطعه با موفقیت به پایان رسید و مرحله اول تولید سرسیلندر بهبود یافته M15 آغاز شد.

وی با بیان اینکه در استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهینه‌سازی موتور خودروها به تناسب موتور تغییر می‌کند، اظهار داشت: طراحی و تولید سرسیلندر M15 که در مالیبل است دارای استاندارد آلایندگی یور و۵ است.

مسلم پور استفاده از سیستم VVT را از دیگر موارد مهم در بهبود عملکرد این قطعه عنوان کرد و گفت: سیستم VVT یا زمان بندی عملکرد سوپاپ‌ها موجب افزایش راندمان حجمی در دورهای بالای موتور می‌شود که در بسیاری از خودروهای اروپایی استفاده می‌شود.

او افزود: طراحی سیستم VVT یا زمان بندی عملکرد سوپاپ‌ها، افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت و به حداقل رساندن میزان آلایندگی هوا را در پی دارد.

مدیرعامل مالیبل سایپا تصریح کرد: طراحی و تجهیزات تولید اولیه با مشارکت شرکت کره‌ای صورت پذیرفت که با شروع تحریم‌ها شرکت کره‌ای همکاری خود را متوقف کرد؛ با این حال این پروژه به کمک متخصصین شرکت مالیبل متوقف نشد و به بهره برداری رسید. همچنین پیش بینی می‌شود سرسیلندر بهبود یافته M15 برای اغلب خودروهای گروه خودروسازی سایپا از جمله تیبا، ساینا، کوییک، شاهین و … تولید شود.

او در رابطه با حساسیت‌های مراحل بهره برداری از این پروژه افزود: شرکت مالیبل هم راستا با تأمین قطعات گروه خودروسازی سایپا تلاش داشته است با بالا بردن سطح فنی و بهبود عملکرد قطعات و توسعه محصولات بتواند در ارتقای سطح کیفی قطعات خودروهای گروه سایپا نیز گام مهمی بردارد.

منبع : مهر