آمریکا به دنبال انتقال ۲۰ هزار تروریست به عراق است

آمریکا به دنبال انتقال ۲۰ هزار تروریست به عراق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، با وجود هشدارهای سیاسی و امنیتی در مورد بازگشت خانواده‌های عناصر داعشی به عراق، طی روزهای گذشته این خانواده‌ها به استان نینوای عراق بازگشتند.

شیروان الدوبردانی نماینده سابق پارلمان عراق در این باره گفت: دولت عراق پنج‌شنبه آینده ۱۵۰ خانواده جدید از خانواده‌های عناصر داعش را وارد عراق می‌کند که از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در داخل عراق مستقر می‌شوند.

الدوبردانی نسبت به خطر حضور این خانواده‌ها به ویژه در شهر موصل هشدار داد و افزود: خاک عراق به ویژه شهر موصل هر از چند گاهی شاهد عملیات تروریستی است و با بازگشت خانواده‌های عناصر تروریستی داعش، ناامنی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر، احمد رحیم، یکی از اعضای کمسیون امنیت پارلمان عراق گفت: گزارش‌های امنیتی حاکی از آن است که ۱۹ هزار نوجوان زیر ۱۸ سال در خانواده‌های داعشی وجود دارند که یا وارد عراق شدند یا قرار است طی روزهای آینده در موصل مستقر شوند.

رحیم افزود: با توجه به شرایط نامناسب در استان نینوا، این نوجوانان طی سال‌های آینده، تهدید امنیتی ایجاد خواهند کرد.

از سوی دیگر، عدنان الکنانی کارشناس امنیتی عراقی گفت که آمریکا برای بی ثبات کردن عراق، قصد دارد ۳۰ هزار تروریست را از اردوگاه الهول به عراق منتقل نماید.

الکنانی افزود: اعضای اردوگاه الهول با هویت ناشناخته، حامل یک ایدئولوژی افراطی هستند و می‌توانند نسل جدید عناصر تروریستی را ایجاد کنند و بنابراین همانند یک بمب ساعتی علیه عراق عمل کنند.

منبع : مهر