آمریکا و متحدانش برای بی ثبات کردن شبه جزیره کره تلاش می کنند

آمریکا و متحدانش برای بی ثبات کردن شبه جزیره کره تلاش می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «گئورگی زینوویف» مدیر بخش آسیای وزارت خارجه روسیه پس از اینکه کره شمالی قانونی را تصویب کرد که به کیم جونگ اون این اختیار را می‌دهد که در صورت حمله به کشورش دست به اقدامات هسته‌ای بزند، اعلام کرد که روسیه هرگونه فعالیت نظامی در شبه جزیره کره در مجاورت مرز روسیه را با اهتمام دنبال می‌کند.

زینوویف در ادامه تأکید کرد: روسیه ادامه پایبندی کره شمالی به تعلیق عملی آزمایش‌های هسته‌ای که در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شده بود و همچنین خودداری پیونگ یانگ در زمینه موشکی را مشاهده می‌کند. برعکس، مخالفان پیونگ یانگ در مسیر تشدید تنش گام بر می‌دارند.

این دیپلمات روس اظهار داشت: کشورش از ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی می‌خواهد تا عملاً تمایل خود را برای گفتگو با کره شمالی برای رفع نگرانی‌های مشروع این کشور نشان دهند.

زینوویف تأکید کرد: اگر آمریکا و کره جنوبی واقعاً خواهان صلح پایدار در منطقه شبه جزیره کره هستند، باید تمایل خود را برای گفتگو با کره شمالی در مورد رفع نگرانی‌های مشروع این کشور از طریق تشکیل یک سیستم امنیتی چندجانبه اعلام کنند. پایه‌های این کار در ابتکارات معروف روسیه و چین مطرح و پیشنهاد شد که عبارت است از: ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه اقدام برای حل و فصل همه‌جانبه مشکلات شبه جزیره کره.

مدیر بخش آسیای وزارت امور خارجه روسیه در پایان با متهم کردن آمریکا و متحدانش مبنی بر تلاش برای بی ثبات کردن شبه جزیره کره گفت: اقدامات اخیر آمریکا، متقاعد کردن کره شمالی مبنی بر اینکه امنیت آن ممکن است با ابزارهای سیاسی و نه با نیروی نظامی تأمین شود، دشوار کرده است.

گفتنی است که رسانه‌های کره شمالی صبح جمعه گزارش دادند که این کشور قانون جدیدی در مورد سلاح‌های هسته‌ای به تصویب رساند و به طور رسمی خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کرد.

منبع : مهر