آواربرداری متروپل مطابق با تغییر در فرم سازه به روز می‌شود

آواربرداری متروپل مطابق با تغییر در فرم سازه به روز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خواجوی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران درباره ساختمان متروپل بیان کرد: زمانی که سازه متروپل فرو ریخت، در سه قسمت بخش ناپایدار باقی ماند.

وی افزود: سازه یک بخش دارد که پایداری آن نسبی است و باید طی فرایندی تخریب شود؛ البته بخش دیگری که اکنون فرو ریخته و بین این دو بخش نیز فصل مشترکی وجود دارد که دارای سه نقطه بحرانی است که اجسادی نیز در این بخش باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در این زمان امدادگران با رعایت نکات ایمنی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اکنون یک کارگروه تخصصی متشکل از هفت گروه دانشگاهی و کارشناس در حوزه پایداری سازه در محل در حال فعالیت هستند و جمع بندی نظرات آنها با محوریت سازمان نظام مهندسی انجام و در جلسات مدیریت بحران نیز نتایج ارائه و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور پایش لحظه‌ای این سازه سه گروه نقشه بردار به صورت مستمر نقاط بحرانی را پایش می‌کنند و لحظه به لحظه به متخصصان گزارش می‌دهند و هر تغییر فرم در سازه رخ دهد طبق برنامه نیز آوار برداری به روز می‌شود تا عملیات سریع‌تر به پیش برود.

وی در خصوص زمان اتمام عملیات آواربرداری گفت: این عملیات را نباید با نمونه‌های دیگر مقایسه کرد زیرا هر کدام یک مورد خاص است و نمی‌شود با دیگری مقایسه کرد.

وی اظهار کرد: بعد از بحران وارد فاز تخریب کلی سازه خواهیم شد که بر اساس حدس و گمان این اتفاق در چهار یا پنج روز آینده اتفاق می‌افتد.

منبع : مهر