اتفاقات مسجد الاقصی نشان دهنده درماندگی صهیونیست‌ها است

اتفاقات مسجد الاقصی نشان دهنده درماندگی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویاً محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آنچه در مسجد الاقصی به وقوع پیوست، نشان دهنده زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌ها است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: بی تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف القدس را آفریدند، تاب آورد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این گفتگو افزود: امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد در حالی که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان بر استمرار رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک خود با وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برای محکومیت و توقف اقدامات غاصبانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام رژیم صهیونیستی در تعرض به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را از جمله آثار ناشایست عادی سازی روابط اندک کشورهای عربی، اسلامی با رژیم جعلی اسراییل دانست و تاکید کرد: باید از ملتی که قهرمانانه از کرامت و عزت امت اسلامی دفاع می‌کنند حمایت کرد و نه از غاصبان قدس شریف و سرزمین مادری ملت فلسطین.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، امام خامنه ای و رییس جمهور، جنایات به وقوع پیوسته اخیر در مسجد الاقصی را تشریح و تاکید کرد که فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی سازی مسجد الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده است.

رییس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس آزادی فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی، خواهان افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و خاطر نشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون با افزایش تنش آفرینی و تجاوزات از سوی رژیم صهیونیستی، دهها فلسطینی به شهادت و صدها تن زخمی شدند.

منبع : مهر