اتهامات علیه سرمربی پاری‌سن‌ژرمن به خاطر دیدگاه‌های ضداسلامی و نژادپرستانه

اتهامات علیه سرمربی پاری‌سن‌ژرمن به خاطر دیدگاه‌های ضداسلامی و نژادپرستانه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تحقیقاتی را درباره اتهاماتی که نسبت به کریستوف گالتیه سرمربی این تیم وارد شده و گفته شده که او در زمان مربیگری‌اش در تیم نیس، دیدگاه‌های ضداسلامی و نژادپرستانه داشته است، آغاز کرده است. در ایمیلی که شب گذشته (سه‌شنبه) توسط دانیل ریولو در برنامه « l’After Foot » در «رادیو مونت‌کارلو» فرانسه فاش شد، اتهامات جدی ژولین فورنیه مدیر سابق تیم فوتبال نیس علیه گالتیه سرمربی سابق این تیم مطرح شده است.

این خبر برای اولین بار توسط رومین مولینا خبرنگار سرشناس فرانسوی منتشر شد که حالا باعث شده تا باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند. بر اساس این ایمیل، گالتیه به طور مشخص به فورنیه گفته است که “تیم نیس نمی‌تواند این همه سیاه‌پوست و مسلمان داشته باشد”.

بر اساس گزارش «رادیو مونت‌کارلو»؛ این ایمیل توسط فورنیه برای  دیو بریلسفورد مدیر شرکت «INEOS» ارسال شد (شرکت INEOS متعلق به رتکلیف انگلیسی است و مالک باشگاه نیس فرانسه است ) که حاوی جزئیات گفت‌وگوی فورنیه و گالتیه پس از ملاقاتی که با مدیر برنامه‌های این مربی داشت، می‌شود.

در بخشی از این ایمیل آمده است: «او (کریستف گالتیه) به من گفت که باید واقعیت شهر را در نظر بگیرم و نمی‌توانیم این همه سیاه‌پوست و مسلمان در تیم داشته باشیم. او به من گفت “دیشب به رستوران رفتم و خیلی‌ها پیش من آمدند تا بگویند ما یک تیم از سیاهپوستان داریم” و سپس اضافه کرد “ژولین، باید بفهمی ما در چه شهری هستیم، ما در شهر ژاک مدسین (شهردار سابق) هستیم. تیم ما آنچه مردم می‌خواهند را منعکس نمی‌کند، همانطور که منعکس کننده نظر من نیست”».

فورنیه در اوایل فصل جاری در مصاحبه‌ای که با «رادیو مونت‌کارلو» داشت به مشکلات جدی با گالتیه اشاره کرده بود که نشان دهنده مسائلی خارج از حوزه فوتبال بود، اما در آن زمان هیچ توضیح خاصی ارائه نکرده بود. دانیل ریولو در برنامه « l’After Foot » مدعی شد که این ایمیل را ژولین فورنیه برای او ارسال نکرده است.

سرمربی PSG هنوز به جزئیات ادعایی ایمیل مدنظر پاسخی نداده است. با این حال، گالتیه در مورد اظهارات فورنیه در اوایل فصل جاری در یک کنفرانس خبری در ماه سپتامبر صحبت کرده بود و اظهار داشت که از اظهارات او تعجب نکرده و نمی‌خواهد در مورد این صحبتی کند.

در حالی این اتهامات علیه کریستوف گالتیه مطرح شده که در هفته‌های اخیر زمزمه اخراج احتمالی این سرمربی فرانسوی در پایان فصل جاری برسر زبان‌ها افتاده بود و در صورت ثابت شدن ادعای مطرح شده، احتمال اخراج او از سوی مالکان قطری و مسلمان PSG  بسیار محتمل خواهد بود.

انتهای پیام/