احتمال سفر وزیر ورزش  به کشور اردن برای همراهی تیم ملی فوتبال

احتمال سفر وزیر ورزش به کشور اردن برای همراهی تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، ملی پوشان ایران با انتشار پیامی مشترک نسبت به امکانات تیم ملی و عدم دریافت پاداش‌های خود اعتراض کردند.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز جمعه به این اعتراض‌ها واکنش نشان داد و از احتمال سفر به اردن برای همراهی تیم ملی پیش از بازی با سوریه خبر داد.

سجادی در نشست با روسای هیات‌ها و پیشکسوتان و مربیان ورزش جزیره کیش گفت: دیروز وقتی که به جزیره کیش رسیدم و تلفنم را روشن کردم، چند پیام از اعضای تیم ملی به من رسید. گاهی اوقات تفکرات و دل‌ها به هم نزدیک است ولی مباحثی مطرح می‌شود که احساس می‌کنم تعارضی وجود دارد.

وی که در کنار شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال نشسته بود، افزود: دوست دارم پیامی را به بازیکنان تیم ملی برسانید که احساس می‌کنند کمتر دیده شده‌اند. ما می‌خواهیم آنها را ببینیم. از نظر تشویق‌های مادی هم که حتماً برنامه ریزی داریم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ما پشتیبان فدراسیون فوتبال هستیم. هزینه‌های فوتبال هم سنگین و بالا است. هنوز نتوانسته‌اند پاداش بردها را محقق کنند. بازیکنان تیم ملی درست می‌گویند. اینها فرزندان وطن ما هستند. ما هم حتماً به زودی در خدمتشان هستیم.

سجادی یادآور شد: اگر برنامه ریزی بشود و برنامه‌ها را تغییر بدهیم شاید دوشنبه یا سه شنبه کنار تیم ملی قبل از بازی با سوریه در کشور اردن باشیم. ان شاءالله حضورمان موید این باشد که داریم انجام وظیفه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست گفت: باید ابتدا پیروزی روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران را تبریک بگویم و باید از همه عزیزان مخصوصاً از آقای سجادی که همواره کمک حال فوتبال بوده‌اند قدردانی کنم.امیدوارم این حمایت‌ها تداوم یابد تا بتوانیم با کمک خدا صعود راحتی را به جام جهانی داشته باشیم و نماینده خوبی برای کشورمان باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص گزارشی که به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرده توضیحاتی را بیان کرد و گفت: نگاه ما در فدراسیون بعد از استقرار این بود که بتوانیم فضای جدیدی را برای برنامه‌ریزی تیم‌های ملی فوتبال ایجاد کنیم. در همین راستا با تکیه بر طرفیت‌ها و زیر ساختهای ورزشی برای جزیره‌ی زیبای کیش برنامه‌ریزی کردیم تا در راستای یک همکاری دوجانبه با نگاه توسعه‌ای زمینه رشد و شکوفایی فوتبال را مهیا کنیم.

عزیزی خادم گفت: به همین دلیل از خرداد ماه تفاهم‌نامه برای تیم ملی فوتبال، فوتسال و بانوان تنظیم کرده تا در آینده برای مسابقات بین‌المللی و همچنین تاسیس یک پایگاه دائمی برای تیم‌های ملی در جزیه کیش ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون فوتبال بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها تصمیم گرفتیم ۵-۴ زمین فوتبال و دو سالن یکی برای بدنسازی و یکی برای پزشکی است احداث کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم‌های ملی فوتبال ایران امروز صاحب برند هستند، توضیح داد: تیم ملی فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان جهانی هستند و تیم ملی فوتبال نیز امروز در رده اول آسیا و گروهش قرار دارد. ضمن اینکه این تیم از رده چهلم به بیستم دنیا ارتقا پیدا کرده و به یکی از تیم‌های صاحب سبک و صاحب نام در آسیا و دنیا تبدیل شده است.

وی سبقه ورزشی سید حمید سجادی را مورد توجه حاضران قرار داد و افزود: فکر می‌کنم چنین فرصتی دیگر برای دولت و فوتبال ایجاد نخواهد شد، چون شخص وزیر ورزش وجوانان که سابقه مدیریت ورزش جزیره را هم داشته‌اند در کنار ورزش هستند. البته این موضوع مسئولیت ایشان را بیشتر می‌کند. آقای سجادی اشراف خوبی در حوزه علمی و اجرایی دارد و ما نیز همراه ایشان هستیم. همچنین حضور آقای محمد برای توسعه مناطق آزاد و فوتبال مثمرثمر است. فکر می‌کنم باید از این فرصت تاریخی استفاده کرد.

وی از کیش به عنوان گنجینه‌ای از خاک وطن نام برد و گفت: هرکجا بتوانیم کمک کنیم با افتخار می‌آییم. آقای سجادی همه تلاشش را می‌کند تا اتفاق خوبی برای فوتبال و کیش رخ بدهد. سرمایه عظیمی پشت فوتبال ایران است و حضور ملی‌پوشان ایرانی می‌تواند دیگر رشته‌های ورزشی را به این جزیره بکشاند برای رسیدن به این مرحله باید یک پایگاه دائمی برای فوتبال و ورزش ایران تشکیل می‌دادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در این راستا ما ابتدا روی سه زمین چمن نظر داشتیم ولی آقای سجادی بلند نظرانه نگاه داشتند و گفتند چه اشکالی دارد پنج زمین تاسیس شود تا باشگاه‌ها نیز استفاده کنند.

منبع : مهر