اردبیل تا روز جمعه بارانی است/احتمال آبگرفتگی معابر عمومی

اردبیل تا روز جمعه بارانی است/احتمال آبگرفتگی معابر عمومی

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان همچنان تا روز جمعه ناپایدار است.

وی افزود: طی این مدت شاهد جریانات مرطوب خزری خواهیم بود که موجب خواهد شد آسمان استان غالباً نیمه ابری توأم وزش باد خزری با هوای خنک بهاری باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه در پاره‌ای از اوقات شاهد رخداد مه، وزش تند بادهای لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود، گفت: با توجه به احتمال تشدید ناپایداری‌ها در برخی نقاط مستعد استان احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

محمدی به هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی نیز اشاره کرد و افزود: ناپایداری‌های جوی از روز دوشنبه در استان تشدید شده و تا اواخر روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه اوج بارندگی‌ها در مناطق مرکزی خواهد بود، ادامه داد: بارندگی و آب گرفتگی معابر در شهرستان‌های مشکین شهر، نیر، سرعین، اردبیل، خلخال، کوثر (فیروزآباد کوثر)، گرمی، نمین پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) موقتاً از شدت ناپایداری‌ها اندکی کاسته شده و تغییرات دمایی نیز در بازه اعتبار پیش بینی قابل ملاحظه نخواهد بود.

منبع : مهر