از توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق تا دستگیری النگو دزدان

از توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق تا دستگیری النگو دزدان

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارقان منزل در شمال تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی افزایش سرقت از منازل خالی از سکنه در محدوده کلانتری گاندی بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی به افزایش گشت زنی‌های انتظامی اشاره کرد و افزود: روز گذشته تیم عملیات کلانتری درحال گشت زنی بودند که پیامی از مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر حضور سارقان در ساختمانی سه طبقه خالی از سکنه دریافت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: بلافاصله مأموران به نشانی اعلامی اعزام و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت تعدادی افراد مشکوک با تخریب درب ورودی وارد ساختمان شده اند.

این مقام انتظامی به بیان اینکه با حضور مأموران از ۲ متهم از طریق پشت بام از محل متواری و قصد داشتند سوار بر یک دستگاه خودروی نیسان آبی تحت پوشش خرید ضایعات ساختمانی شوند، ادامه داد: در این عملیات پلیسی خودرو متوقف و راننده و یک سرنشین خودرو دستگیر ولی یکی از سرنشینان خود از محل متواری شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهمان تعدادی ابزار آلات سرقت کشف و متهمان به بزه انتسابی به همراه همدست متواری شأن اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه متهمان سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحمل حبس داشته اند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

از توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق تا دستگیری النگو دزدان

دستگیری زورگیر النگوهای زن جوان

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی بیان داشت: بیست و سوم اسفند ماه سال گذشته خانم جوانی به پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اظهار کرد، به همراه پسر بچه ۵ ساله ام به قصد خرید پوشاک از منزل خارج و در پاسگاه نعمت آباد سوار بر یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ شدیم. ولی راننده تغییر مسیر داده و پس از رفتن به سمت بیابان‌های شهر با تهدید چاقو و استفاده از انبر دست النگوهایم را بریده و پس از سرقت به سرعت از محل گریخت.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم در دستورکار کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پایگاه قرار گرفت و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم راننده پراید به اسم نادر ۳۵ ساله شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی شهرستان ری ابراز داشت: با انعکاس موضوع به مرجع قضائی، دستور دستگیری نادر صادر و طی یک عملیات پلیسی بیست و چهارم فروردین ماه متهم در مخفیگاهش دستگیر و خودروی وی نیز توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه‌ی بود ولی در مواجهه حضوری با شاکی و مستندات موجود، ناگزیر به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ گودرزی در پایان گفت: متهم با دستور قضائی روانه زندان شد و تحقیقات پلیسی کماکان در خصوص کشف اعمال مجرمانه مشابه احتمالی از سوی متهم با جدیت ادامه دارد.

سارقان لوازم خودرو غرب تهران دستگیر شدند

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت لوازم و محتویات خودرو در محله شهرک ولیعصر (عج) به روش‌های مشابه رسیدگی و دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی هر ۲ سارق را دستگیر و تعدادی لوازم سرقتی اعم از ضبط و باند و زنجیر چرخ و جعبه آچار از مخفیگاه متهمان کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۳۵ الی ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو با همدستی یکدیگر و ۱۰ فقره سرقت مشابه در محله شهرک ولیعصر (عج) اعتراف که مال باختگان شناسایی شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

از توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق تا دستگیری النگو دزدان

توقیف ۱۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق

سرهنگ علی ولی پور گودرزی اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع مقادیری سیگارهای قاچاق در محدوده خیابان رجایی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات، مشخص شد فردی با تهیه سیگارهای خارجی و قاچاق، این اموال را در ۲ انبار دپو و نگهداری می‌کند افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و بازدید از این ۲ انبار در مجموع تعداد ۵۶۶ هزار و ۶۰۰ عدد سیگار خارجی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: کارشناسان ارزش ریال اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند. در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع : مهر