از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی خود را برای آخرین دیدار دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری مقابل فجر سپاسی آماده می‌کند که با استعفای مجید صدری سرپرست باشگاه روبرو شد. صدری که ریاست هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را نیز بر عهده داشت عملکرد پر فراز و نشیبی در قامت مدیر سرخپوشان داشت.

چند روز مانده به یک سال جنجالی

مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش و جوانان هشتم آبان ماه سال گذشته پس از درگیری‌های لفظی فراوان مهدی رسول پناه با یحیی گل محمدی تصمیم به ایجاد تغییر در چارت مدیریتی باشگاه پرسپولیس گرفت تا جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل انتخاب شود. او سپس تغییراتی را در هیأت مدیره باشگاه ایجاد کرد تا محمد علیپور، سید محمد فیاض، جعفر سمیعی و مجید صدری تبدیل به اعضای هیأت مدیره پرسپولیس شوند.

آنها در نخستین نشست خود در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تصمیم به انتخاب مجید صدری به عنوان رئیس این مجموعه گرفتند تا نقش صدری پر رنگ تر از همیشه شود.

سایه صدری روی سمیعی

جعفر سمیعی مدیرعامل محافظه کار و کم صحبت پرسپولیس برای حل مشکلات مالی فراوان باشگاه سراغ گرفتن قرض رفت تا بتواند مانع از محکومیت دوباره باشگاه از سوی فیفا شود. سمیعی با کمک‌های فراوان صدری و نقش پر رنگ او در اکثر معاملات مالی مربوط به باشگاه توانست درآمدزایی کند تا مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره در تمامی عکس‌های ثبت شده در لنز عکاسان کنار هم دیده شوند.

از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

نقش پر رنگ در پرداخت به بودیمیر

باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت طلب ماریو بودیمیر با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود روبرو شد اما مجید صدری توانست مبلغ مورد نیاز را فراهم کند تا سمیعی کمتر تحت فشار قرار بگیرد. قرض‌هایی که صدری از سوی برخی دوستان نزدیک خود در امور ارتباطات تلفن‌های همراه کشور و همچنین اسپانسر استقلال گرفت تا سرخ‌ها چندان با مشکل روبرو نشوند.

پرداختی به بازیکنان برای حمایت مجازی!

صدری علاوه بر اینکه توانست طلب ۴۷۵ هزار یورویی به همراه سود پنج درصد سالیانه را بدهد نقش بسزایی در پرداختی حدود ۱۵ درصد از قراردادی فصل گذشته بازیکنان داشت. او همچنین در تسویه قراردادهای اعضای تیم که به پنجمین قهرمانی خود رسیده بودند هم نقش اول را ایفا کرد تا یحیی و بازیکنانش نشان دهند می‌توانند از هر مدیری که پول آنها را بدهد حمایت کنند. آنها در اقدامی هماهنگ با انتشار پست‌های مشترک از صدری حمایت کردند تا تمام حاشیه‌های قبل از آن فراموش شود.

از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

تنها گزینه پس از سمیعی

جعفر سمیعی مدیرعامل پیشین باشگاه چند روز مانده به شروع رقابت‌های لیگ برتر وقتی با کوهی از بدهی و قرض‌هایی میلیاردی که گرفته بود و آنها را تسویه نکرد روبرو شد تصمیم به جدایی از مجموعه سرخ گرفت.

هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم بدون اتلاف وقت مجید صدری را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کردند تا تنها گزینه نشستن روی صندلی مهم باشگاه امور جاری را رتق و فتق کند.

عطش شهرت

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد اما نتوانست آرای لازم را برای حضور در صندلی مدیریت شهری کسب کند. او برای دیده شدن بیشتر سعی کرد با هواداران پرسپولیس ارتباط بگیرد. صدری پیج شخصی خود در اینستاگرام را برای گفتگو با هواداران در نظر گرفت تا به طور مستمر دیده شود.

او هر فرصت کوچکی برای حضور در تلویزیون را نیز غنیمت شمرد تا نشان دهد نفر اول مدیریت باشگاه است و عشق شهرت خود را به عنوان فردی غیر ورزشی در یکی از جذاب ترین جایگاه‌های مدیریت فوتبال باشگاهی کشور نشان دهد.

از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

شوآف موفقیت

کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مستقل‌ترین حالت ممکن تصمیم گرفت استقلال و پرسپولیس را از دریافت این مجوز محروم کند. شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال نیز حاضر به وساطت درباره این موضوع نشد تا کار به وزارت ورزش و ورود حمید سجادی کشیده شود.

وزیر ورزش در جلسه با مدیران عامل دو باشگاه و داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای خواستار صدور آن برای حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا شد. مصطفوی نیز اعلام به اعطای این مجوز به طور مشروط کرد تا سرخابی‌های پایتخت ظرف مدت سه ماه زیرساخت‌های خود را اصلاح کنند و وزارت ورزش نیز تکلیف مالکیت مشترک را مشخص کند.

صدری با ژست قهرمانانه کنار مصطفی آجورلو ایستاد تا نشان دهد توانسته است مشکل حضور در آسیا را حل کند. او سپس در راستای حل ایرادات کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سراغ شهاب‌الدین عزیزی خادم رفت تا رئیس فدراسیون فوتبال نیز وساطت کرده و مشکل به وجود آمده را حل کند اما صدری خبر نداشت AFC هیچ قانونی برای اعطای مشروط مجوز برای سه ماه به باشگاه‌ها نمی‌دهد و آنها حذف شده بودند.

ادامه چهره قهرمان با پرداخت دیرهنگام طلب کالدرون

گابریل کالدرون سرمربی پیشین آرژانتینی سرخپوشان پایتخت پس از برانکو ایوانکوویچ و ماریو بودیمیر تبدیل به بزرگترین طلبکار باشگاه شد. او با وجود ادعای پوشالی خود مبنی بر علاقه به هواداران پرسپولیس حاضر نشد حسابی غیر از سوئیس به پرسپولیس معرفی کند تا مجید صدری ناچار شود برای پرداخت آن سراغ بانک مرکزی برود.

صدری از نفوذهای خود استفاده کرد تا طلب او با ارز نیمایی پرداخت شود. جنجالی که به خرید دارو با استفاده از همین ارز نیز کشیده شد و منتقدان اعلام کردند نباید این مبلغ به پرسپولیس کمک می‌شد.

تعلل فراوان در پرداخت پول به کالدرون باعث شد تا مؤسسه‌ای که AFC برای راستی آزمایی مدارک باشگاه‌ها برای صدور مجوز حرفه‌ای در نظر گرفته بود روی این موضوع ایراد بگیرد و کالدرون را یکی از طلبکاران باشگاه معرفی کند. این در حالی است که پرسپولیس توانست پول این مربی و خواکین دستیارش را پرداخت کند اما تأخیر در انجام این امر باعث ایجاد مشکلی دیگر روی کوه مشکلات پرسپولیس شد.

پایان بد با بزرگترین حذف

صدری که در مدت نزدیک به یک سال حضورش با اتفاقات گوناگونی در پرسپولیس دست و پنجه نرم کرد دیگر نتوانست جایی برای آینده مدیریتی خود در پرسپولیس با حذف این تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا تصور کند. سرپرست باشگاه پرسپولیس چند روز پس از قطعی شن این موضوع با اصرارهای وزیر هم نماند تا نشان دهد شهرت با پرسپولیس هم چندان نمی‌ارزد!

از متن تا حاشیه یکساله صدری با کلید واژه قرض و حذف

سجادی زیر بار حکم مدیرعاملی نرفت

هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس وقتی با ناراحتی صدری مبنی بر عدم معرفی او به عنوان مدیرعامل روبرو شد حکم او را زدند تا وزیر ورزش تأیید کند اما سجادی زیر بار آن نرفت تا صدری همچنان به عنوان سرپرست فعالیت کند. عدم حاشیه اطمینان صدری باعث شد تا مذاکره‌اش با شرکتی که قصد سرمایه گذاری کلان روی برند پرسپولیس را داشت فسخ شود تا همین موضوع باعث اصرار صدری به استعفا شود.

کوه قرض با ادامه نوار تکراری بدهی

صدری در حالی تصمیم به استعفا از سرپرستی باشگاه پرسپولیس گرفت که در ساختن کوه قرض با جعفر سمیعی برای پرسپولیس تلاش زیادی کرد. او که با همین دریافتی‌ها توانست بدهی با امثال بودیمیر، کالدرون و خواکین را صاف کند همچنان با پرونده‌هایی نظیر طلب کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس نیز روبروست.

استعفای سرپرست باشگاه پرسپولیس باعث شد تا قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر با بحرانی جدید در فصل بیست و یکم روبرو شود. سمیعی در ابتدای فصل و صدری در فاصله یک هفته مانده به انتهای نیم فصل از این باشگاه رفتند تا احتمالا حمید سجادی همچنان معتقد باشد پرسپولیس برای گرفتن امور فنی نباید نگاهی به مشکلات مدیریتی‌اش داشته باشد.

منبع : مهر