از مشت‌های گره کرده اسکوچیچ تا شوخی اتوبوسی بیرانوند با خلیل‌زاده

از مشت‌های گره کرده اسکوچیچ تا شوخی اتوبوسی بیرانوند با خلیل‌زاده

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با کسب دو پیروزی متوالی برابر لبنان و سوریه در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صدر جدول گروه A این رقابتها را با ۱۶ امتیاز حفظ کرد و حالا با کسب یک پیروزی از چهار بازی باقیمانده، بدون توجه به نتایج سایر تیم ها می تواند صعودش به جام جهانی را قطعی کند.

جو تیم ملی بعد از برد شب گذشته برابر سوریه پرانرژی و شاد بود و ملی پوشان با هم به شوخی پرداختند.

فدراسیون فوتبال با انتشار فیلمی از ورزشگاه ملک عبدالله اردن و رختکن تیم ملی فوتبال ایران، جزئیات اتفاقات رخ داده و گفتگوی بازیکنان و مربیان را به تصویر کشید.

آزمون: نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت

سردار آزمون در بازی با سوریه گل نخست را به ثمر رساند و در پایان، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. این مهاجم نخستین کسی است که با دوربین فدراسیون گفتگو کرد. آزمون گفت: فکر کنم یک امتیاز دیگر برای صعود به جام جهانی بخواهیم ولی فوتبال است و نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت.

همچنین مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی بعد از صحبتهای آزمون گفت: نیمه اول دو گل زدیم و خیالمان راحت شد.

کریم باقری: دست بچه های تیم ملی درد نکند

کریم باقری مربی تیم ملی بعد از این مسابقه در رختکن گفت: بچه ها عالی بازی کردند. دستشان درد نکند. تبریک به ملت خوبمان. امیدوارم با این برد کمی خوشحال شده باشند و دعا کنند بازی های بعد هم بازیکنان سرحال باشند صعودشان (به جام جهانی) را صد درصد کنند.

باقری تاکید کرد: هواداران مطمئن باشند بچه ها با تمام وجود تلاششان را می کنند. انتظار دارم آنها هم بچه ها را حمایت کنند که همیشه هم همینطور بوده است.

تمجید سروش رفیعی از گل علی قلی زاده

در بخشی از این فیلم، علی قلی زاده و سروش رفیعی دو ملی پوش ایران با یکدیگر در حال گفتگو و شوخی هستند. قلی زاده گل سوم ایران را به شکل زیبایی و با فریب مدافعان سوریه به ثمر رساند. رفیعی به قلی زاده گفت: «چه گلی زدی» و قلی زاده هم در واکنش با خنده پاسخ داد: «سروش‌وار زدم».

رفیعی در ادامه سه بار از کلمه «خفن» برای توصیف گل قلی زاده استفاده کرد.

قلی زاده: زمین وحشتناک بود؛ عذرخواهی می کنم

قلی زاده هم در ادامه با اشاره به یکی، دو موقعیتی که برابر سوریه از دست داد، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد راه صعود را رفتیم. باید بقیه بازی ها را هم بزنیم تا صد درصد صعودمان قطعی شود.

این وینگر تیم ملی افزود: از حریف بهتر بودیم ولی شرایط زمین وحشتناک بود. بابت یکی دو فرصت که از دست دادم، معذرت می خواهم ولی جبران کردم.

خلیل زاده: زمین افتضاح بود؛ مصدوم شدم

شجاع خلیل زاده مدافع تیم ملی هنگام ترک رختکن و قبل از آنکه سوار اتوبوس شود، گفت: خدا را شکر در این زمین افتضاح پیروز شدیم. این زمین برای فوتبال نبود ونمی شد در آن بازی کرد. مردم با این برد خوشحال شوند برای ما کافی است.

مدافع تیم ملی درباره شرایط خودش تاکید کرد: فکر کنم کشاله ام کشیدگی دارد و نتوانم ۲۰ روز تمرین کنم.

شوخی عزت اللهی با جهانبخش و انصاریفرد

در ادامه این فیلم، سعید عزت اللهی جلوی دوربین قرار گرفت و گفت: خدا را شکر که این اردو با دو برد دیگر همراه بود و به صعود به جام جهانی نزدیکتر شدیم. ان شاءالله جشن صعود را در بازی بعد مقابل هواداران بگیریم. به بازیکنان که با تمام وجودشان با تمام مشکلات کار کردند تبریک می گویم. این دو بازی با لبنان و سوریه سخت بود. شاید امتیاز بالا نبود ولی بازی سخت بود.

سپس کریم انصاریفرد به شوخی از عزت اللهی خواست «کتابش را ادامه بدهد» (به حرف زدن ادامه بدهد) و عزت اللهی هم پاسخ داد: من درس پس می دهم. انصاریفرد در واکنش گفت: یعنی من کتابم؟ که عزت اللهی به شوخی گفت: نفر اول جهانبخش است!

احساس احمدرضا عابدزاده از بازی پسرش برای تیم ملی

امیر عابدزاده که در این مسابقه به جای بیرانوند درون دروازه ایستاده بود، یکی از نفراتی بود که در خصوص عملکرد تیم ملی صحبت کرد. وی گفت: این مسابقه عالی بود. خوشحالم که مردم ایران هم خوشحال هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضورش در ترکیب تیم ملی ادامه دار خواهد بود؟ تاکید کرد: توکلم به خدا است. همیشه تلاشم را می کنم و وظیفه ام را انجام می دهم. مهم هدف تیمی و صعود به جام جهانی است. ان شاءالله همه کمک کنیم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران که در تیم پونفرادینا اسپانیا هم حضور دارد، درباره احساس پدرش (احمدرضا عابدزاده) از بازی های ملی او گفت: او هم خوشحال است. باعث افتخار است که موجب غرور خانواده ام شوم.

شوخی بیرانوند با خلیل زاده در اتوبوس

بخش های پایانی فیلم فدراسیون فوتبال به اتوبوس ملی پوشان هنگام ترک ورزشگاه ملک عبدالله اختصاص دارد. در یکی از بخش های این فیلم، علیرضا بیرانوند با شجاع خلیل زاده شوخی کرد و گفت: شجاع را ول کن. او با مصدومتی که داده، عصبی است.

همچنین در این اتوبوس هنگام نام بردن از بازیکنان تیم ملی مشخص شد مهدی ترابی و سامان هنوز به سایر ملی پوشان در اتوبوس اضافه نشده اند.

مشتهای گره کرده اسکوچیچ و دست زدن «ماریو تات»

مشت گره کرده اسکوچیچ و دست زدن ماریو تات

حال و هوای دیگر اتوبوس تیم ملی که کادر فنی در آن حضور داشتند، متفاوت بود. پخش موسیقی در اتوبوس با دست زدن بعضی از اعضای تیم ملی از جمله ماریو تات دستیار دراگان اسکوچیچ همراه شده بود. همچنین اسکوچیچ هم بعد از نشستن در اتوبوس به نشانه خوشحالی مشت کرده بود.

سرمربی تیم ملی که از نشستن روی نیمکت بازی با سوریه محروم بود، گفت: بردیم و واقعاً خوشحالم؛ بیشتر به خاطر مردم ایران.فکر می کنم دستمان تقریباً به جام جهانی رسیده است. واقعاً این بازی اهمیت زیادی داشت. بازیکنانم بی نظیر بودند.

اسکوچیچ درباره آمارش با تیم ملی ایران (۱۲ برد و یک تساوی) که در نوع خودش شگفت انگیز است، گفت: رکورد و این چیزها مهم نیست. مهم بردن بازی ها بود تا به جام جهانی برسیم.

منبع : مهر