از  کشف راز سرقت هزار میلیاردی تا دستگیری ۱۴ شرور در نازی آباد

از کشف راز سرقت هزار میلیاردی تا دستگیری ۱۴ شرور در نازی آباد

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد حین گشت زنی در بزرگراه شهید محلاتی به یک دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ که به نظر لوازمی را روی صندلی عقب پنهان کرده بود مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که متهم با مشاهده مأموران با سرعت متواری شد، افزود: در یک تعقیب و گریز با درایت مأموران خودرو متوقف که متهم از خودرو پیاده و به صورت پیاده متواری شد که نهایتاً دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی از خودروی متهم ۷ هزار و ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و غیر بهداشتی کشف شد که متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید لوازم آرایشی که به صورت قاچاق از استان‌های غربی کشور وارد شده بود اعتراف کرد و اظهار داشت قصد فروش در بازار تهران را داشته است.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال محاسبه کرده اند، در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف سیگار قاچاق در غرب تهران

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر توزیع سیگار قاچاق در محله کن رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۲ کن بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران براساس تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم را دستگیر و در بازرسی از محل تعداد بیش از ۳ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع سیگار قاچاق و خارجی اعتراف کرد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

طرهانی با اشاره به سوابق متهم در این خصوص خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از  کشف راز سرقت یکهزار میلیاردی تا دستگیری ۱۴ شرور در نازی آباد

پایان کار سارق سابقه دار

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند گفت: پنجم خرداد ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۳ ولنجک تشکیل و به پلیس آگاهی ارجاع شد براساس اظهارات شاکی، وی به قصد مسافرت منزل خود را ترک می‌کند و پس از چند روز به منزل مراجعه و متوجه می‌شود اموال گران قیمت شامل طلا و لوازم آنتیک به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از منزل وی به سرقت رفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت منزل قرار گرفت و پس از بررسی‌های به عمل آمده هویت یک سارق مشخص شد که متهم یک زن سابقه دار بود.

سرهنگ”دالوند” افزود: با شناسایی هویت متهم کارآگاهان پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی وارد عمل شده و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم، مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را که در حال مصرف مواد مخدر بود دستگیر می‌کنند، متهم پس از دستگیری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل مال باخته اعتراف کرده و اظهار داشته که اموال سرقت کرده از منزل شاکی پرونده را به افراد عبوری فروخته و پول آن را خرج مواد مخدر مصرفی خود کرده که به مرجع قضائی جهت رسیدگی به پرونده تحویل شد.

کشف بیش از یک میلیون نخ سیگار قاچاق

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: در راستای اقدامات اطلاعاتی پیش دستانه برای مقابله با قاچاق، محل دپوی مقادیر زیادی سیگار خارجی قاچاق در محدوده کهریزک کشف شد.

وی افزود: مأموران اداره اطلاعات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت برای بررسی همه جانبه تر به محل اعزام شدند، در بازرسی از محل که یک کارگاه تولید و مونتاژ قطعات پلاستیکی بود، چندین کارتن سیگار خارجی در میان دیگر وسایل جاساز شده بود که پس از بازرسی مشخص شد همان سیگارهای قاچاق است.

گودرزی اظهار داشت: در تحقیقات مشخص شد کالاها متعلق به فردی است که ساکن شیراز بوده و کالاها در این کارگاه به امانت سپرده شده است، در نهایت کالاها به همراه فردی که در محل حاضر بود به عنوان متهم به مقر پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کالاها شامل ۱۹۶ کارتن در مجموع یک میلیون و ۹۶۰ هزار نخ سیگار به مارک montro محصول کشور سوئیس است که کارشناسان ارزش تقریبی کالاها را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کشف راز سرقت یکهزار میلیاردی از منزل

سردار علیرضا لطفی گفت: ۲۳ اسفند سال گذشته، سرقت خانه‌ای در پایتخت به کاراگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران اعلام شد، با آغاز تحقیقات، کاراگاهان راهی محل سرقت که یکی از واحدهای ساختمانی ۱۰ طبقه در شمال تهران بود، شدند، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد صاحب خانه در خارج از تهران به سر می‌برد.

وی افزود: بازرسی خانه، نشان می‌داد، سرقت از سوی فردی آشنا رخ داده و اموال با ارزش و گرانبهایی شامل: فرش دستباف، ظروف مسی، نقره، تلویزیون، تابلوفرش های نفیس و… به ارزش تقریبی هزار میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

لطفی اظهار داشت: در تحقیقات میدانی مشخص شد شخصی بنام «فرامرز »۳۰ ساله به عنوان سرایدار در ساختمان زندگی می‌کند، که کارآگاهان با توجه دلایل و مدارک پلیسی، به فرامرز مشکوک شده و پس از هماهنگی‌های قضائی، سرایدار جوان بازداشت و در تحقیقات اولیه به سرقت اعتراف کرد.

وی ادامه داد: سارق جوان در اظهارات خود گفت، ۶ سال است به عنوان سرایدار در این ساختمان کار می‌کنم و به دلیل مشکلات مالی که داشتم در نبود مالباخته از ۴ سال قبل به صورت تدریجی اقدام به سرقت اموال با ارزش خانه کردم، اموال سرقتی را فروخته و خرج زندگی می‌کردم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه کارآگاهان طی اقدامات پلیسی، ۸ مالخر اموال سرقتی را شناسایی و اموال مسروقه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از مخفیگاه مالخران کشف و ضبط کردند.

لطفی اشاره کرد: در شاخه دیگر از تحقیقات به عمل آمده از مالخران مشخص شد بخشی از اموال قیمتی از قبیل فرش‌های نفیس به کشورهای همجوار منتقل شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف سایر اموال مسروقه و شناسایی سرقت‌های احتمالی، از سوی کاراگاهان اداره هفدهم ادامه دارد.

از  کشف راز سرقت یکهزار میلیاردی تا دستگیری ۱۴ شرور در نازی آباد

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال لوازم بهداشتی قاچاق

سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی در راستای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: به دنبال دریافت خبری از سوی از سوی مأموران گشت مشترک پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر دپوی مقادیر زیادی لوازم بهداشتی در محدوده خیابان بنی هاشم، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، به محل اعزام شده و صحت خبر تائید شد.

وی ادامه داد: مشخص شد در حالیکه محل دپوی کالاها فاقد پروانه و شناسه انبار است، فردی مقادیر زیادی لوازم بهداشتی را در آن انبار دپو کرده است؛ پس از بررسی موضوع و حضور صاحب کالاها،

وی هیچ گونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی ارائه نداد و کالاها نیز در هیچ یک از سامانه‌های مرتبط ثبت نشده بودند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته کالاها شامل تعداد ۷۶۱ عدد شامپو، ۳۹۸ عدد خمیردندان، ۱۵۶ عدد اسپری بدن، ۸۰ عدد کرم و ۶۷۸ بسته پوشک بچه محصول کشورهای ترکیه، رومانی، آلمان و ژاپن به همراه متهم به مقر پلیس منتقل شد؛ کارشناسان ارزش تقریبی آنها را دو میلیارد و پانصد هزار ریال برآورد کرده اند.

پایان درگیری دسته جمعی اتباع خارجی با حضور پلیس

سرهنگ ارسلان قاسم زاده گفت: به دنبال اعلام درگیری دسته جمعی در محله نازی آباد و ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم سریعاً عملیات کلانتری نازی اباد در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه مأموران پس از حضور در محل درگیری مشاهده کردند تعدادی از اتباع کشور همسایه با هم در حال درگیری هستند، افزود: بلافاصله مأموران وارد عمل شده و درگیری را خاتمه داده و تعداد ۱۴ نفر از عوامل اصلی دخیل در درگیری را دستگیر کردند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی و تحقیق از متهمان مشخص شد که طرفین درگیری کارگران فصلی و کارگران بازیافت شهرداری هستند و با یکدیگر درگیر شده اند.

قاسم زاده با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع : مهر