اسبقیان: برای حضور در انتخابات پارالمپیک نیازی به استعفا نیست

اسبقیان: برای حضور در انتخابات پارالمپیک نیازی به استعفا نیست

به گزارش خبرنگار مهر، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در روز نخست از مهلت تعیین شده برای نام نویسی حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک با تکمیل فرم ثبت نام، آمادگی خود را برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست و نایب رئیسی اعلام کرد.

این در حالی است اسبقیان اسفندماه سال ۹۸ به عنوان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان از مجمع انتخاباتی این فدراسیون رای گرفت و هنوز یک سال و نیم از دوره چهارساله ریاستش باقی مانده است. قاعدتا حضور همزمان اسبقیان در فدراسیون و کمیته منع قانونی دارد اما وی تاکید دارد که تا قبل از مجمع ۲۲ آذرماه و مشخص شدن نتیجه آن، نیازی به اعلام استعفا نیست.

اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به عنوان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان و یکی از اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک کاندیدای انتخابات این کمیته شدم. تا زمانی هم که نتیجه مجمع مشخص نشده نیازی به استعفا از فدراسیون نیست. بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن شرایط در این زمینه تصمیم گیری می کنم.

وی در مورد هدف و رویکردش از ورود به انتخابات کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: سال ها در عرصه ورزش جانبازان و معلولان فعالیت داشته ام. در استان خود مربی ورزشکاران بزرگی بوده ام. بعد از حضور چندساله در وزارت ورزش وارد فدراسیون شدم و طی دو سال و نیمی که در این فدراسیون هستم موفقیت های زیادی در رشته ها و رویدادهای مختلف حاصل شده است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تاکیدکرد: با توجه به تجربه هایی در اختیار دارم و علاقمندی که به حوزه ورزش جانبازان و معلولان دارم وارد انتخابات پارالمپیک شدم با این هدف که به ورزش پارالمپیک کمک بیشتری داشته باشم.

اسبقیان با تاکید بر اینکه فعلا نام نویسی خود را انجام داده اما مشخص نیست در آینده و تا پیش از انتخابات چه اتفاقاتی رقم می خورد در مورد احتمال استعفای از انتخابات و شرایط آن خاطرنشان کرد: تصمیمم حضور در انتخابات بود و به همین دلیل نام نویسی کردم اما باید ببینم در ادامه چه نفراتی دیگری وارد عرصه می شوند و نتیجه تایید صلاحیت ها چگونه خواهد بود. قطعا افراد شایسته برای انتخابات نام نویسی می کنند و من هم احساس می کنم که می توانم در این زمینه کمک حال باشم و دلیلی باشم برای اینکه موفقیت های دوره آقای خسروی وفا استمرار داشته باشد اما باید ببینم در ادامه چه اتفاقاتی رقم می خورد.

وی همچنین به حواشی ایجاد شده پیرامون تیم ملی والیبال نشسته پیش از اعزام این تیم به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: اینکه کسی به اداره گذرنامه مراجعه کند دلیلی بر ممنوع الخروجی وی نیست. مرتضی مهرزاد از بازیکنان شایسته و اخلاق مدار تیم ملی است و به صراحت اعلام می کنم که موضوعات مطرح در مورد وی اصلا درست نبود. ویزای این بازیکن همزمان با دیگر اعضای تیم ملی صادر شد و همزمان با آنها هم به محل مسابقات اعزام شد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین یادآور شد: در راستای محکوم کردن اغتشاشات و اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ و به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا، نام «آرمان و آرتین» را برای تیم‌های ورزشی والیبال نشسته ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بوسنی انتخاب کردیم تا نشان دهیم که نام و یاد شهدا در ورزش و به ویژه ورزش جانبازان و معلولان همیشه زنده است.

منبع : مهر