استانداردهای آلایندگی اروپا برای خودروها اجباری می شود

استانداردهای آلایندگی اروپا برای خودروها اجباری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عین الله جهانی، جمعه شب در برنامه بسته پیشنهادی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای خوزستان، افزود: تریلی در دید با مشکل مواجه می‌شود و همانجا وسط جاده سرعتش را به حداقل می‌رساند و سواری پشت سری بدون توجه به جلو با او برخورد می‌کند و باقی خودروها هم یکی پس از دیگری با هم برخورد می‌کنند.

وی عدم توانایی در کنترل خودرو از طرف رانندگان و عدم رعایت قوانین راهنمایی در مه زیاد را از جمله دلایل این تصادف دانست و گفت: سوال اصلی و مهمی که از سوی رئیس پلیس راهور هم مطرح است این است که چرا کیسه هوای هیچکدام از خودروها باز نشده است؟ اگر کیسه هوای این خودروها باز می‌شد و عمل می‌کرد شاید می‌توانست جلوی مرگ یا مجروح شدن عده‌ای را بگیرد.

معاون اجتماعی راهور اضافه کرد: انتظار ما این است که خودرو مامنی برای راننده باشد و نه اینکه خودش مشکل را تشدید کند. حوادث دلخراش گذشته سبب شد تا پیگیری کردیم و باعث توقف تولید پراید و پژو شدیم.

جهانی اظهار کرد: اگر سازمان ملی استاندارد و محیط زیست تاییدیه های لازم برای خودرو را به وزارت صمت ارسال کنند و آن وزارت هم به پلیس بفرستد می‌توان بهتر بر این استاندارها نظارت کرد.

وی عنوان کرد: تا سازمان استاندارد و محیط زیست تأیید نکند ما هیچ خودرویی را پلاک نمی‌کنیم ولی مساله این است که اینها حتماً باید نظارت داشته باشند خودرو اول تولید می‌شود و بعد به خط تولید می‌رسد اما مگر خط تولید نمی‌تواند انحرافی داشته باشد؟

سرهنگ جهانی روی مقاومت بدنه و سطوح، باز شدن کیسه هوای خودروها در این نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: قرار است استانداردها به ویژه استانداردهای آلایندگی اروپایی از اسفند ۱۴۰۰ اجباری شود و ماشین‌ها بر اساس کیفیت ستاره دار شوند.

منبع : مهر