اسم بیلیارد را مخفی می‌کردند/ میزبان مسابقات قهرمانی آسیا هستیم

اسم بیلیارد را مخفی می‌کردند/ میزبان مسابقات قهرمانی آسیا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به بهانه موفقیت های اخیر حسین وفایی در مسابقات بین المللی اسنوکر و به ویژه قهرمانی وی در تورنمنت شوت اون که برای نخستین بار در ورزش قهرمانی وی رقم خورد، امروز نشست خبری با حضور این قهرمان و مسئولان فدراسیون بولینگ و بیلیارد برگزار شد.

در این نشست خبری هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: ۱۲-۱۳ سال پیش زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفتم شرایط سخت بود، نام بیلیارد را مخفی می کردند، مجوزها صادر نمی شد یا حتی تمدید نمی شد.

وی ادامه داد: به سختی سال های گذشته را پشت سر گذاشتیم آنهم با بودجه اندک اما امروز به جایی رسیدیم که در رنکینگ جهان مقام دوم مردان و مقام نهم بانوان ‌را داریم.

اسکندری با اشاره به موفقیت های اخیر حسین وفایی تاکید کرد: او سال ها تمرین کرده تا به اینجا رسیده است، روزی هشت ساعت تمرین می کرد، هیچ گاه با وجود سختی ها کوتاه نیامد تا به امروز رسید که قهرمان یک‌ تورنمنت حرفه ای می شود.

رئیس فدراسیون بولینگ‌ و بیلیارد با یادآوری اینکه در انگلستان بعد از فوتبال رشته اسنوکر بیشترین تماشاگر را دارد، گفت: در روزهایی که حسین وفایی قهرمان جهان شده بود، ویزای انگلیس را سخت می‌دادند. پیشنهادی به وفایی دادند که از طریق دیگری ورود کند که او نپذیرفت و دوباره در آماتور شرکت کرد تا قهرمان شود و بالاجبار ویزایش را بدهند. در سفارت پیشنهاداتی به حسین دادند که او قبول نکرد.

اسکندری تاکید کرد: وفایی در تورنمنتی که در آن قهرمان شد، ۱۱ ساعت سرپا ایستاده بود. کدام رشته این شرایط سخت را دارد.

وی تاکید کرد: حسین وفایی پیشنهادات خوبی دارد، حتی از کشورهای عربی پیشنهادات خوبی برای همکاری داشته است، از همینجا از شرکت های بزرگ و اسپانسرها می خواهم کنار ما باشند و این‌ ورزشکار را حمایت کنند.

رئیس فدراسیون بولینگ‌ و بیلیارد با بیان اینکه تا به امروز ۱۲۷ مدال توسط ورزشکاران این فدراسیون‌کسب شده است، خاطرنشان کرد: در ژاپن رشته ما وارد مدرسه شده است. این رشته نیاز به توجه دارد.

اسکندری با بیان‌اینکه افتخار میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را داریم، یادآور شد: این رقابت ها را در شیراز برگزار می کنیم، سه روز پیش با مدیر کل استان نشست داشتم، نماینده آسیا هم هفته آینده به تهران می آید تا بازدید لازم را داشته باشد، امید داریم تا مجدد پرچم ایران ‌بالا برود.

هاشم اسکندری در پایان گفت: ما حدود ۲۶-۲۵ استان پایگاه قهرمانی داریم، این کار نیاز به زیر ساخت داشت که انجام شده است، کمتر فدراسیونی است در کشور که در سالی ۳۰ مورد مسابقه دارد، ما الان بازیکنانی داریم که ۱۳ سال دارند و خودشان می گویند الگوی شان حسین وفایی است.

منبع : مهر