اسناد دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی عراق ارائه می شود

اسناد دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی عراق ارائه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، گروه موسوم به «چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه» عراق امروز اعلام کرد اسناد و مدارک واضح و موثقی را در اختیار دارد که نشان دهنده اختلال و نقص گسترده در روند برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر و همچنین سرقت برنامه ریزی شده آرای صحیح انتخاباتی است.

المعلومه در ادامه افزود: چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی از این اسناد و مدارک را در نشستی که اخیراً به دعوت «جنین پلاسخارت» فرستاده ویژه سازمان ملل برای شنیدن اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی برگزار شد، مطرح کرده است.

در بیانیه چارچوب هماهنگی آمده است: در نشستی که روز پنج شنبه با حضور پلاسخارت برگزار شد، به نواقص و اشکالات فنی و حقوقی موجود در روند شمارش و اعلام نتایج انتخابات پرداخته شد و ما توضیحات مفصلی را با ارائه شواهد و مدارک که نشان دهنده نقص و اختلال گسترده در روند برگزاری انتخابات و دستکاری آشکار در شمارش و اعلام نتایج آن است، ارائه دادیم. ما در این نشست بر ادامه تلاش‌ها در قالب دستگاه قضائی برای اعتراض به نتایج انتخابات و همه تحولات مربوط به آن تأکید و اعلام کردیم طبق موارد مندرج در قانون اساسی به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

چارچوب هماهنگی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: در بخش دیگری از این نشست تأکید کردیم در پیش گرفتن موضع اعتراضی علیه نتایج انتخابات، ناشی از تمایل و رغبت شدید ما به ثبات روند سیاسی، تقویت اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و مقابله با کوتاهی در قبال آرای شرکت کنندگان در انتخابات است، به طوری که آرای نیروهای معترض به نتایج انتخابات بیش از دو سوم آرای شرکت کنندگان است. ما همچنین بر لزوم پایبندی به قانون، حفظ حیثیت کشور و بنا نهادن روند سیاسی بر صداقت، شفافیت، تعهد و نادیده نگرفتن اراده عمومی تأکید کردیم.

انتخابات پارلمانی عراق روز دهم ماه اکتبر گذشته برگزار شد و شماری از جریان‌های سیاسی و مردم این کشور به نتایج آن اعتراض کردند. در جریان تظاهرات اعتراضی به نتایج این انتخابات، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

منبع : مهر