اعضای شورای شهر به جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دعوت نشدند

اعضای شورای شهر به جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دعوت نشدند

به گزارش خبرنگار مهر، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر تهران درباره موضوع آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا چند هفته‌ای است که دوباره تشدید شده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

وی افزود: شهروندان بسیاری درخواست پیگیری این موضوع را از ما دارند ولی من به آنها اعلام کرده‌ام و از همین تریبون هم می‌گویم که حل موضوع آلودگی هوا زمانبر است و نمی‌شود آن را طی یک یا چند روز و یا چند ماه برطرف کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته جلسات تخصصی و دعوت از نهادهای مربوطه در جهت رفع آلودگی هوا از جمله وزارت صنعت و محیط زیست مد نظر شورای شهر تهران قرار دارد از طرفی جلوگیری موقت از فعالیت نیروگاه‌هایی که سوخت آنها مازوت است و ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تنفس در هوای پاک حق مردم است، گفت: روز گذشته جلسه‌ای در استانداری در مورد آلودگی هوا برگزار شد و متأسفانه از اعضای شورای شهر تهران در این جلسه دعوت به عمل نیامد و این سوال مطرح است که آیا نباید در تصمیم گیری های مربوط به تهران از جمله موضوع آلودگی هوا حداقل یک نفر از شورای شهر تهران در جلسات کمیته اضطرار حضور داشته باشد؟

منبع : مهر