افزایش تعداد ناوگان عمومی برای بازگشت زائران

افزایش تعداد ناوگان عمومی برای بازگشت زائران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید رضا شهرکی گفت: تعدادی ون از وزارت کشور و تعدادی اتوبوس از سایر دستگاه‌ها در اختیار مجموعه قرار گرفت تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: برآورد ما این است که روزانه ۴۰۰ دستگاه انواع ناوگان، زائران را از مرز به مقصد سایر استان‌ها جا به جا کنند.

شهرکی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت و تعدادی هم در مسیر هستند تا به مرز مهران برسند، افزود: در روزهای گذشته میزان سرویس دهی فقط از پایانه برکت بالغ بر ۹۰۰ دستگاه بوده است.

وی اظهار داشت: از ۱۸ شهریور روند بازگشت زائران آغاز شده است و دیروز ۱۴۶ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند؛ با توجه به اینکه بخشی از این زائران وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به شهر خود انتخاب می‌کنند، باید ظرفیت در پایانه‌های مرزی به ویژه مرز مهران و شلمچه ایجاد می‌شد؛ از این رو اعزام ناوگان را به طور یک سر خالی در سطح کشور آغاز کردیم.

شهرکی گفت: از هر استان که مقصد سفر بود به ویژه در پایانه مرزی شلمچه و چذابه و برکت تیم‌هایی مستقر هستند برای اینکه شرایط را فراهم کنند تا زائران بتوانند با وسایل نقلیه عازم محل زندگیشان شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری تصریح کرد: تیم‌های رسیدگی به شکایات در پایانه‌ها فعال شده و تعدادی هم با عنوان زائر یار کار هدایت زائرین را انجام می‌دهند و تیم‌های رصد و پایش در ستاد راهداری هم فعال هستند و وضع ناوگان و تردد را در سطح محورهای جاده‌ای با توجه به سامانه‌هایی که در اختیار داریم پایش و مدیریت می‌کنند. این تیم‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌ها شرایط را به همکاران مستقر در پایانه‌های مرزی گزارش می‌کنند تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

شهرکی افزود: هموطنان اگر با مشکلی مواجه شدند به همکاران ما به صورت حضوری یا به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند. همکاران به صورت ۲۴ ساعته هم در مجموعه قرارگاه اربعین و هم مرکز مدیریت راه‌ها که در سازمان راهداری قرار گرفته فعال هستند و به آنها پاسخ می‌دهند.

وی گفت: نرخ قیمت اتوبوس‌ها طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین است و بر اساس این مصوبه قیمت‌ها ابلاغ و به صورت بنر در مرزهای چذابه؛ تمرچین؛ مهران؛ شلمچه و باشماق نصب و اطلاع رسانی شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: دیروز تیم‌های جدید به مرز اعزام کردیم که بتوانند به نیروهای قبلی کمک کنند و مشکلات را به افراد مستقر اطلاع دهند.

منبع : مهر