افزایش قیمت انرژی در اروپا؛ آتش اعتراضات به اتریش سرایت کرد+ فیلم

افزایش قیمت انرژی در اروپا؛ آتش اعتراضات به اتریش سرایت کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در پی افزایش شدید هزینه‌های زندگی در اروپا، هزاران نفر از مردم اتریش در اعتراض به سیاست‌های «جهانی‌سازی» دولت این کشور، به خیابان‌ها آمدند.

براساس گزارش مطبوعات محلی، حدود ۳ هزار نفر از مردم اتریش در اعتراض به سیاست‌های دولت، در خیابان‌ها دست به اعتراض زده و تجمع اعتراضی دیگری نیز با عنوان «تظاهرات میهن‌پرستان» در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان، دولت اتریش را به تضعیف مردم این کشور و اقدام در راستای منافع «جهانی‌سازی» خود متهم کردند. برخی از فعالان، واکسیناسیون اجباری کووید -۱۹ را تقبیح کردند اما پس‌زمینه غالب این تظاهرات، قیمت‌های سرسام‌آور انرژی و بحران تورم بود.

برخی از معترضان، خواستار رفع تحریم‌ها علیه روسیه شدند؛ تحریم‌هایی که نام آن را «خودکشی» نهاده‌اند. برخی دیگر نیز «جنگ‌طلبی ناتو» و فشار ملموس این ائتلاف برای نظامی‌سازی اروپا را محکوم کردند.

در ادامه اعتراضات به افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا، پراگ، پایتخت جمهوری چک نیز صحنه تظاهرات گسترده و ۷۰ هزار نفری مردم بود. آنها از دولت خواستند تا با عرضه‌کنندگان گاز از جمله روسیه، قراردادهای مستقیم و بی‌واسطه امضا کرده و از این طریق، جلوی افزایش شدید بهای انرژی را بگیرد. تظاهرات‌کنندگان همچنین با محکوم کردن ناتو و اتحادیه اروپا، از دولت جمهوری چک خواستند تا از لحاظ نظامی موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.

تحریم‌های غرب و کشورهای اروپایی علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، به افزایش بی‌سابقه بهای گاز و تورم در کشورهای اروپایی منجر شده است.

همچنین به‌دنبال توقف فعالیت خط لوله نورداستریم یک، که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، قیمت گاز طبیعی در قاره سبز، هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

کرملین در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو از انرژی به عنوان صلاح استفاده می‌کند، اعلام کرد تا زمانی که تحریم‌ها علیه روسیه به طور کامل برداشته نشود، فعالیت نورداستریم یک، همچنان با اختلال همراه خواهد بود.

منبع : مهر