افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در دست بررسی است

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران توضیح داد و گفت: سهامداران مخابرات و هیئت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این تعهد پایند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. شرکت مخابرات در اجرای تعهد خود مسئولیت دارد و مسئولان این شرکت به وزارت ارتباطات هم متعهد شدند که افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند ولی متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات مسئول مشکل بازنشستگان شرکت مخابرات نیست، تصریح کرد: اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.

موج‌سواری رسانه‌های بیگانه برای رفع فیلتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موج‌سواری رسانه‌های بیگانه برای رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی عنوان کرد: وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم.

زارع‌پور افزود: پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود؛ ضمن اینکه ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است، یادآور شد: ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده را دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع مشکلات اینترنتی در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بین چند هزار روستای استان سیستان و بلوچستان فقط در ۱۴ روستا به‌دلیل بروز مشکل در خط انتقال اشکالاتی ایجاد شد که تا روز گذشته مشکل ۱۰ روستا حل شد و در روزهای آینده مشکل ۴ روستای باقی‌مانده هم حل خواهد شد.

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در دست بررسی است

زارع‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود، تصریح کرد: آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر قیمت حذف شد اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند.

وی ادامه داد: موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است؛ چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورهای مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. البته هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود ولی اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات، باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.

اتصال ۹۶ درصد سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود ۹۶ درصد سازمان‌ها به پنجره واحد خدمات دولت متصل شدند و امید است ادارات و سازمان‌های باقی‌مانده نیز با مساعدت و مطالبه‌گری رسانه‌ها به این پنجره متصل شوند. دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها به پنجره واحد وصل نشده بودند که در حال انجام مقدمات لازم برای پیوستن به این پنجره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به موضوع پنجره واحد خدمات دولت هم پرداخته است، تصریح کرد: در قانون بودجه این تکلیف بار دیگر آمده است و همه دستگاه‌ها مکلف به حضور در پنجره واحد و ارائه خدمات به میزان ۱۰۰ درصد شدند.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار خدمت برای مردم عزیز از طریق پنجره واحد فراهم است و امیدواریم هر ۶ هزار خدمت تعریف شده را بر اساس پنجره واحد به سرانجام برسانیم.

زارع‌پور عنوان کرد: برای ثبت‌نام متولدین ۱۴۰۱ در خصوص دریافت تسهیلات جدیدی که دولت در طرح جامع پیش‌بینی کرده بود، چند میلیون نفر مراجعه کردند. همچنین ثبت‌نام کتب درسی هم از طریق همین پنجره واحد خدمات اعمال شد.