اقدامات خوبی برای میادین مشترک نفتی انجام شده است

اقدامات خوبی برای میادین مشترک نفتی انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در مراسم آغاز عملیات راه اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس اظهار کرد: نیروهای متخصص کارهای ماندگاری در صنعت نفت انجام داده‌اند و از تمامی متخصصان، کارگران و دیگر پرسنل صنعت نفت تشکر می‌کنیم که این کارهای بزرگ را انجام داده‌اند؛ البته در ابتدای دولت تأکید شد که نسبت به میادین مشترک اقدامات خوبی انجام شود چون ثروت و حقوق ملت ایران هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش وزارت نفت در میادین مشترک خیلی خوب کار شده و باز هم تأکید می‌کنم به موقع فعالیت کنند چون شرکت‌های باسابقه و با تجربه در کشورهای همسایه فعالیت دارند و ایران هم می‌تواند به دست نیروهای متخصص ملی کارهای بزرگی را انجام دهد.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله جمع‌آوری گازها سبب شده تا با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی انجام شود به گونه‌ای که از ۱۰۰ شرکت به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال و دارای تفاهم‌نامه رسیده‌ایم که این امور زمینه اشتغال و فعالیت را برای جوانان فراهم کردند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: صنعت نفت باید علم پایه باشد؛ صنعت گاز کشور باید کاملاً علم پایه و فناوری پایه باشد و کارهای انجام شده باید برخوردار از دانش روز باشد در غیر این صورت به نوعی عقب ماندگی احساس می‌شود.

تزریق ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه گاز

رئیس جمهور ادامه داد: نسبت به مسئله جمع‌آوری گازهای مشعل اقدامات خوبی صورت گرفته و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود؛ جمع‌آوری این گازها جلوی آلایندگی‌ها را می‌گیرد و تزریق این میزان که در ماه‌های آینده به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش پیدا می‌کند که حرکت بسیار خوب و ارزشمندی است.

وی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس ۱۶۰ مگاوات برق به توان تولید برق کشور افزوده می‌شود و در آینده این میزان افزایش پیدا می‌کند، افزود: برق تولیدی این مجموعه به شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تاکید کرد: هویزه منطقه ایستادگی و مقاومت شهدای هویزه است و مردم و جوانانی که می‌بینند در این منطقه کار بزرگی انجام شده انتظار به‌جایی دارند که اشتغال‌زایی و اولویت جذب با آنها باشد؛ بنابراین در جذب نیروی بومی برای این مراکز نباید هیچ تردیدی داشت مگر جایی به متخصص نیاز باشد که امکان تأمین آن در منطقه وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل خوزستان بیکاری است که مردم را رنج می‌دهد که با جذب نیروهای کارآمد این استان باید آن را حل و آرامش و آسایش مردم را فراهم کرد؛ خداوند نعمت‌های بسیاری به خوزستان داده که فقط باید بهره‌برداری درستی از آنها داشت؛ اقتصاد نفت و گاز، پتروشیمی، روستا، گردشگری، فضای دیجیتال و دیگر بخش‌ها را باید در خوزستان فعال کرد.

وی اظهار کرد: جمع‌آوری تمام گازهای مشعل در کشور در برنامه وزارت نفت است که باید این امر در دیگر مناطق دیگر کشور هم اجرایی شود؛ جمع‌آوری گازهای همراه در حقیقت جلوی از بین رفتن ثروت کشور را می‌گیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اجرای ۱۸۶ کیلومتر خط انتقال گاز از این پالایشگاه به بندر امام برای تأمین خوراک پتروشیمی گفت: هرچه بتوانیم در بخش پایین‌دستی اقدامات بیشتری انجام دهیم برای کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند؛ جلوگیری از خام فروشی در سطوح مختلف مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

رفع مشکلات کشور در گروی اقدامات جهادی

رئیس‌جمهور افزود: همه این کارها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است، رفع مشکلات کشور در گروی اقدامات جهادی است، درست همان کاری که بسیج، سپاه و نیروهای مسلح انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: نفت، گاز و پتروشیمی باید جهادی و به روش بسیجیان اداره شود؛ ما باید راه‌ها را کوتاه کنیم، حتماً اگر کار جهادی انجام می‌شد، اجرای این پروژه به زمان حال حاضر نمی‌رسد و زودتر از این‌ها افتتاح می‌شد. نباید بگذاریم زمان بگذرد، کارها را باید با سرعت بیشتری انجام دهیم.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان کار انجام شده و رقم خوبی است ولی مناطق وصل به این پالایشگاه‌ها باید دارای اولویت باشند.

وی گفت: تزریق اعتبارات به شهرداری‌ها خوب است و باید با نظارت برای توسعه شهری هزینه شود؛ تبدیل این پول‌ها به توسعه شهری و رشد تولید خیلی مهم است و نحوه هزینه کرد برای تولید، اشتغال‌زایی و توسعه‌های شهری باید مورد نظارت قرار بگیرد.

ادامه دارد….