امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در جهان

امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فدراسیون ورزش کارگری، امروز در آکادمی ملی المپیک قبل از اعزام کاروان این تیم به سومین مسابقات جهانی کارگران برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیرحسینی رئیس انجمن ورزش شرکت‌ها، به اهداف برگزاری مسابقات جهانی پرداخت و گفت: در کاروان اعزامی نگاه ویژه‌ای به بانوان شده به طوری که 11 نفر از تیم را بانوان تشکیل می‌دهند. امیدواریم این روند را در ادامه نیز دنبال کنیم.

پس از آن نوبت به عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان رسید تا درباره تأثیر ورزش کارگری صحبت کند.

احمدی در این باره گفت: کم تحرکی چالش امروز جوامع مختلف شده است. ورزش کارگری کمک می‌کند تا هزینه‌های بیماری و درمان آن کاهش پیدا کند. مؤثرترین و کم هزینه ترین راه، ورزش است. باید ورزش را در میان اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار دهیم. لازمه نیروی انسانی ورزش است و از این منظر ورزش در میان ۱۴ میلیون کارگر کشور حائز اهمیت است. در مسابقات جهانی که دوره قبل شرکت کردیم مقام سوم دنیا را کسب کردیم و حالا وقتش است به افتخارآفرینی‌ها هم ادامه دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: این مسابقات در افزایش انگیزه کارگران تأثیرگذار است. وزارت ورزش و جوانان هم در اعزام به مسابقات جهانی با نگاه حمایتی موافقت کرد. امیدوارم حضور کاروان ایران موفق آمیز باشد و شاهد کسب مدال و ایستادن روی سکو باشیم. از این فرصت استفاده کنیم تا توان ورزشی خود را اثبات و در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود تلاش کنیم.

جواد رمضیرئیس فدراسیون ورزش کارگری در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه تصریح کرد: سومین دوره این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به مهرماه موکول شد که از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه در آتن یونان برگزار می‌شود. مسابقات با حضور ۴ هزار ورزشکار در ۲۸ رشته برگزار می‌شود و کاروان ایران با نام جهادگران تولید با حضور ۱۱۵ ورزشکار در ۱۴ رشته با حمایت شرکت‌ها برگزار می‌شود. تیم ایران در رشته‌های دوومیدانی، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شنا و دارت شرکت می‌کند.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: امسال علاوه بر این مسابقات فوتبال شرکت‌ها را داریم که تیم کارگری مس سرچشمه به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری در پاسخ به اینکه چه جوایزی بر قهرمانان ایران در این دوره در نظر گرفته شده یادآور شد: جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می‌شوند از طریق وزارت ورزش و وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و جوایز مسابقات جهانی شرکت‌ها از طریق شرکت‌ها پرداخت خواهد شد. البته شرایط در این دوره از مسابقات سخت‌تر است و امیدوارم ایگاه قبلی را تکرار کنیم.

رمضی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است؛ گرچه قوانین خوبی تدوین شد اما چند سالی است که ضعف داریم. حذف تبصره ماده ۳۸ از قانون مالیات بر افزایش افزوده به ورزش کارگری ضربه زد و امیدوارم این موضوع حل شود.

منبع : مهر