امیدواری هندبالیستهای ایران به صعود ازمرحله مقدماتی مسابقات جهانی

امیدواری هندبالیستهای ایران به صعود ازمرحله مقدماتی مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین روزهای اردوی تیم ملی هندبال مردان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ در تالار هندبال تهران در حال پیگیری است. ظهر امروز هندبالیست‌های کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دادند.

مهرداد صمصامی عضو تیم ملی هندبال کشورمان در جمع رسانه ها گفت: اردوی آخر را پشت سر می‌گذاریم. این اردو بیشتر هماهنگی و تاکتیک است. اردوی قبلی بدنسازی بود و مربیان خارجی خوبی داشتیم و شرایط خوب است. تیم ملی در حال حاضر تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها است. فکر کنم در این شرایط تیم قوی‌ داشته باشیم و سعی می‌کنیم با این بازیکنان نتیجه خوبی بگیریم.

صمصامی تاکید کرد: بازی اول مقابل شیلی بازی سرنوشت سازی است و امیدواریم بازی را با برد پشت سر بگذاریم و صعود کنیم. بازی با مونته‌نگرو و اسپانیا سخت‌تر است. امیدواریم بازی‌های خوبی داشته باشیم و از گروه خود صعود کنیم.

وی در مورد مصدومیت بازیکنان گفت: خداراشکر بازیکنان ما مصدومیت جدی ندارند. مصدومیت‌ها جزئی است. از لحاظ بدنی تیم در شرایط خوبی قرار دارد. چند دیدار تدارکاتی هم داریم و امیدوارم برای کسی اتفاقی نیفتد و بتوانیم خوب پیش رویم.

هندبالیست کشورمان افزود: وویوویچ مربی بزرگی است و در سطح بازیگری و مربیگری عالی بوده است. ما هم حالا در سطح خوبی قرار داریم و با وجود وی تیم‌های دیگر روی تیم ما حساب ویژه باز خواهند کرد.

کرمیان: همه سختی ها را تحمل کردیم تا نتیجه خوب بگیریم

مجتبی کرمیان، کاپیتان تیم ملی هندبال تصریح کرد: تعداد زیادی به تیم ملی دعوت شدیم اما رفته رفته تعداد کم شد و بهترین‌ها ماندند. همه سختی‌ها را تحمل می‌کنیم تا نتیجه خوبی در مسابقات بگیریم. گروه سختی در قهرمانی جهان داریم اما نا امید نیستیم. بازی اول بازی مهمی است و نوعی فینال زودرس است. تمام تمرکز ما این است که از گروه خود صعود کنیم. آنالیز خوبی از تیم شیلی داشتیم و امیدواریم که بتوانیم برنده باشیم. تقریبا می‌توانیم این کار را کنیم و دقیقا می‌دانیم در زمین چه باید کنیم.

وی در مورد سطح هندبال ایران گفت: مربی‌ در سطح وویوویچ همیشه آرزوی هندبالیست‌ها بوده است. او می‌تواند سطح هندبال ایران را بالا ببرد. جوان‌های زیادی را وارد تیم کرده و فکر می‌کنم که در آینده نتیجه خوبی بگیریم.

بربط: شیلی را ببریم از گروه مان صعود می کنیم

سلامان بربط دیگر هندبالیست کشورمان تاکید کرد: خداراشکر به آمادگی نسبی رسیده‌ایم. به لهستان می‌رویم تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. مونته‌نگرو و اسپانیا و شیلی همگروه‌های ما هستند. اگر شیلی را ببریم می‌توانیم صعود کنیم. هر تیمی که به جام جهانی می‌آید برای برد می‌آید. همه برای بهترین نتیجه و برد می‌آیند و تیم‌های خوبی هستند. امیدواریم در فینال زودرس مقابل شیلی نتیجه خوبی کسب شود.