انتخاب بهترین فیلمنامه‌های سال آمریکا/ «همه چیز همه جا …» برد

انتخاب بهترین فیلمنامه‌های سال آمریکا/ «همه چیز همه جا …» برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جوایز انجمن فیلمنامه‌نویسان (WGA) به عنوان آخرین جوایز انجمن‌های سینمایی آمریکا پیش از اسکار، برندگان خود را شناخت و جوایز اصلی خود را به «جداسازی»، «همه‌چیز همه جا یک‌باره» و «زنان حرف می‌زنند» اهدا کرد.
اما مراسم سال ۲۰۲۳ پیام بزرگ‌تری هم داشت و آن این بود که قبیله نویسندگان صنعت سرگرمی درگیر آماده شدن برای حمایت از صنف خود در مذاکرات پیش‌روی برای افزایش حقوق‌ها هستند.
حتی مجری برنامه ژانل جیمز که بازیگر سریال «ابتدایی آبوت» هم است در آغاز مراسم گفت: به جوایز انجمن نویسندگان و رای مجوز برای اعتصاب خوش آمدید.
در این مراسم سارا پولی برای فیلمنامه «زنان حرف می‌زنند» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برد و از یکی از معلم‌های سال اولیه تحصیلش تشکر کرد که تلاش برای آموزش ریاضیات به وی را رها کرد و به او اجازه داد تا تمام روز داستان بنویسد.
وی مضمون فیلمش را مشابه مسایل انجمن فیلمنامه‌نویسان در مذاکرات آتی خواند و گفت بحث درباره مسئولیت داشتن برای چشم‌اندازی بهتر در آینده است.
دنیل شاینرت و دنیل کوان برای «همه چیز همه جا یک باره» جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال سینمایی را بردند و از اعضای انجمن خواستند تا برای توقف کارها آمادگی داشته باشند. کوان گفت: هر موفقیتی با جنگیدن سخت برای کسب آن به دست می‌آید.
چارلی کافمن هم سخنانی آتشین درباره قدرت در هالیوود ادا کرد. وی جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای لورل را دریافت کرد.
در حالی که «جداسازی» در بخش بهترین سریال درام جایزه فیلمنامه را برد «خرس» به عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شد. تیم نویسندگان مجموعه انیمیشن بزرگسال «خام» آمازون هم در رده سریال انیمیشنی جایزه بردند.
مایک وایت برای «نیلوفر سفید» شبکه اچ‌بی‌او در بخش سریال کوتاه جایزه برد و جایزه یک اپیزود درام به توماس اشناوز برای «بهتر است با سال تماس بگیری» رسید و در بخش کمدی یک اپیزود از «هک‌ها» برنده شد.