انتقاد روسیه از دوگانگی رویکرد آمریکا در قبال اوکراین

انتقاد روسیه از دوگانگی رویکرد آمریکا در قبال اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص اینکه مایل است با مسکو درباره اوکراین تعامل دیپلماتیک داشته باشد، در تضاد با گام‌های واقعی واشنگتن است؛ [چرا که این کشور] به طور فزاینده ای درگیر حمایت چندجانبه از رژیم کی‌یف است».

زاخارووا اشاره کرد که آمریکا از یک سو در اوکراین اقدامات جنگ‌طلبانه انجام می‌دهد و از سوی دیگر پیام‌های مبنی بر گفتگو و دیپلماسی می‌فرستد. به گفته او «با این وجود، مسئله اصلی گام‌های واقعی آمریکایی‌ها و ماهواره‌های آن‌ها است. [اقدامات آمریکا] در تضاد کامل با لفاظی‌های ظاهراً صلح‌آمیز این کشور است. ارسال تسلیحات به کی‌یف و همچنین تعداد مزدوران و مربیان نظامی غربی در این کشور در حال افزایش است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نهایت به درخواست اخیر زلنسکی مبنی بر حمله به روسیه اشاره کرد و گفت تیم جو بایدن عجولانه «شر»ی را ایجاد کرده‌اند که در نهایت برای جهان و برای خودشان «فاجعه بار» خواهد بود.

پیش از این، بلینکن گفته بود در صورت تمایل مسکو، آماده است تا با روسیه وارد دیپلماسی شود، اما واشنگتن هنوز شاهد چنین تمایلی نبوده است. این در حالی است که از ابتدای آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا بیش از ۷ میلیارد دلار اسلحه و کمک‌های مالی دیگر به اوکراین فرستاده است.

منبع : مهر