انفجار شدید و تخریب ساختمانی در خیابان قلعه مرغی

انفجار شدید و تخریب ساختمانی در خیابان قلعه مرغی

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۸:۴۴ دقیقه عصر امروز یک مورد انفجار شدید در یک ساختمان واقع در محله قلعه مرغی به سامانه اطلاع داده شد.

وی افزود: سه ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: نخستین ایستگاه در مدت زمان ۳ دقیقه به محل می‌رسد و مشاهده می‌کند ملکی حدوداً ۲۰۰ متری در دو طبقه که طبقه همکف آن محل نگهداری چندین سیلندر بزرگ و کوچک اکسیژن و استیلن بود و تعداد زیادی از وسایل پر کردن بادکنک و وسایل اسباب بازی بود در این طبقه نگهداری می‌شد.

ملکی اظهار کرد: به دلیل نامشخصی که همچنان در دست بررسی کارشناسان است در این مغازه انفجار شدیدی رخ داده و سبب تخریب طبقه بالایی و مغازه همجوار خود شده است همچنین چندین ماشین که در اطراف این محل پارک شده بودند و چندین منزل دچار خسارات شدید ناشی از این انفجار شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: بر اساس مشاهدات شاهدان این حادثه این مغازه در اولین روز کاری خود دچار این حادثه شده بود.

وی گفت: دیوارها و سقف‌ها به صورت کامل تخریب شده و آتش نشانان همزمان با عملیات اطفا حریق عملیات جست و جو و آوار برداری را آغاز کردند.

ملکی تصریح کرد: دو نفر از افرادی را که به شدت در زیر آوار محبوس شده بودند با تلاش آتش نشانان خارج شدند که متأسفانه با تأیید عوامل اورژانس هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: فرد دیگری که در طبقه بالایی به دلیل تخریب ساختمان محبوس شده بود با موفقیت و به سلامت از ساختمان خارج شد.

ملکی بیان کرد: در حال حاضر آتش نشانان مشغول ایمن سازی محل هستند و کارشناسان مشغول بررسی علل این حادثه هستند.

منبع : مهر