ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال/ساخت مسکن اولویت دارد

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال/ساخت مسکن اولویت دارد

سید مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به برنامه‌های کمیته امداد و دستگاه‌های همکار در راستای محرومیت‌زدایی در کشور اشاره و اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت تکریم ارباب رجوع و مددجویان در نقاط مختلف کشور است که تا امروز سعی بر انجام درست این وظیفه بوده است.

وی با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور گفت: توانمند سازی در سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی خوداتکایی برای ما تعریف و هدف‌گذاری شده است که در این رابطه تا پایان سال ۱۴۰۰ در حدود ۳۰۰ هزار اشتغال و فرصت شغلی جدید در برنامه ایجاد و راه‌اندازی داریم.

رئیس کمیته امداد به تسهیلات ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: ۲۴۹ میلیارد تومان سهم استان اردبیل از مجموع تسهیلات اشتغال بوده که در خصوص ایجاد اشتغال در هیچ نقطه از کشور محدودیتی وجود ندارد.

بختیاری همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت مسکن برای مددجویان آمار دقیقی در کشور وجود ندارد و چون عده‌ای از مددجویان زمین بایر دارند اما خانه ندارند یا زمین و خانه را یک جا ندارند به همین دلیل آمار دقیقی در دست نیز اما خوشبختانه برای هر دو این موارد برنامه خاصی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کار بزرگی که بنیاد مستضعفان انجام داده ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۶۲ نقطه از کشور بوده که ۵۰۰ میلیارد تومان برای این مورد اعتبار در نظر گرفته شده و هر خانه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان و ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض از کمیته امداد و سیمان رایگان دریافت می‌کنند.

بختیاری به اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از سوی بنیاد مسکن به مستضعفان نیز اشاره و بیان کرد: از ۱۰ هزار واحد ۳ هزار و ۲۰۰ الی ۵۰۰ واحد پروانه ساخت دریافت کرده است و امروز عملیات شروع ساخت این ۳ هزار و ۵۰۰ واحد از ۱۰ هزار واحد را آغاز کردیم که تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۴۰ هزار واحد در مناطق محروم و روستاها هم با همکاری سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن و کمیته امداد ساخته می‌شود که این ۴۰ هزار واحد هم تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته امداد ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار خانواده در کشور با احتساب مددجویان تبصره ۱۴ در کشور داریم و تعدادی نیز در نوبت هستند که طبق قانون بودجه امسال تأمین اعتبار خواهد شد.

بختیاری همچنین ضمن رضایت از تسهیلات اشتغال در کشور یادآور شد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور برای تعدادی از فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده است.