ایران و هند مدعیان قهرمانی کشتی آسیا معرفی شدند

ایران و هند مدعیان قهرمانی کشتی آسیا معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه جهانی کشتی در صفحه رسمی خود به رقابتهای قهرمانی آسیا سال ۲۰۲۲ میلادی به میزبانی مغولستان اشاره کرد و تیم‌های ایران و هند را مدعیان اصلی قاره کهن خواند.

در گزارش اتحادیه جهانی کشتی آمده است: «در کشتی آزاد، ایران و هند تیم‌های قدرتمندی را راهی مسابقات آسیایی می‌کنند به طوری که در ترکیب تیم هند راوی کومار و باجرانگ پونیا به رقابت می‌پردازند که مدال‌آوران المپیک توکیو بودند. در سوی دیگر، در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران رحمان عموزاد، یونس امامی، امیرحسین فیروزپور و محمدحسین محمدیان حضور دارند.
قرقیزستان و ازبکستان نیز در برخی اوزان از نفرات شاخص خود استفاده خواهند کرد.

ری هیگوچی دارنده مدال نقره از ژاپن، مینگو لیو دارنده مدال آسیا از چین، دیپاک پونیا از هند، ژیوی دنگ از چین از دیگر چهره‌های مطرح حاضر در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا هستند.

در مسابقات کشتی فرنگی نیز آکژول ماخمودوف از قرقیزستان دارنده مدال نقره المپیک توکیو و کیم هیون وو دارنده مدال طلای المپیک از کره جنوبی از چهره‌های شاخص مسابقات خواهند بود. مهدی محسن‌نژاد از ایران، آیاتا سوزوکی از ژاپن، یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان نیز در مغولستان روی تشک خواهند رفت.»

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۳۰ و ۳۱ فروردین و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۳ و ۴ اردیبهشت امسال در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.

منبع : مهر