بازگشت بیش از یک‌میلیون زائر/ ازسرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها

بازگشت بیش از یک‌میلیون زائر/ ازسرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها

به گزاش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان بعدازظهر سه‌شنبه در مرز مهران گفت: امروز که در پایانه مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران شاهد ورود و خروج عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کمال امنیت و آرامش هستیم یک حس غرورآفرین به ما دست می‌دهد و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عزیز باشیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز نزدیک به ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر از پایانه‌های مرزی شش‌گانه عبور کرده و وارد کشور عراق شدند به موج بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک‌میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشتند و به‌تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

معاون اجتماعی فراجا اظهار داشت: با آغاز موج بازگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی نیز سنگین‌تر می‌شود که به‌منظور رصد ترافیک این محورها و روان‌سازی تردد خودروها سامانه مانیتورینگ پلیس فعال‌شده و پهپاد های فراجا در سطح مسیرها به پرواز درآمدند.

سردار حاجیان با بیان اینکه فراجا اقدامات خود را در ۳ حوزه زیرساخت، نظم و امنیت و ترافیک برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران فراهم کرده است، گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای خود را در همین راستا به مرزهای شش‌گانه آورده و بیش از ۲۴۰ گیت را در مرزهای شش‌گانه کشور فعال کردیم.

این مقام ارشد انتظامی از آمادگی فراجا برای افزایش گیت‌های تردد در پایانه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه‌های مرزی به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند البته در برخی از مرزها مانند خسروی محدودیت زمانی همچنان وجود دارد.

وی در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار داشت: تا به امروز یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه جدید و ۵۵۰ هزار گذر ویژه اربعین صادرشده و ۴۱۰ هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدیدشده است.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای ازسرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آن‌ها می‌رسد و بنا بر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

منبع : مهر