باند سارقان تلفن همراه به دام پلیس افتاد/ کشف پارچه‌های قاچاق

باند سارقان تلفن همراه به دام پلیس افتاد/ کشف پارچه‌های قاچاق

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری باند سارقان منزل

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در محله مشیریه رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری مشیریه بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات باند سه نفره سارقان را شناسایی کردند، افزود: مأموران کلانتری با اجرای طرح مهار و گشت زنی‌های هدفمند خودروی متهمان را شناسایی و زیر نظر گرفتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: طی عملیاتی هر ۳ متهم دستگیر و در بازرسی اولیه از نفرات و خودروی آنان یک تخته فرش و حدود ۶۰۰ گرم طلای مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۳۰ الی ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله مشیریه اعتراف کردند و اظهار داشتند اموال و طلاهای همراه آنان نیز مسروقه است.

موقوفه‌ای گفت: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی شاکیان ادامه دارد.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خانه‌ای در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یکم نشان داد، چهار فرد که صورت خود را پوشانده بودند با دو موتورسیکلت به خانه موردنظر آمده و با سلاح کمری اقدام به سرقت مسلحانه مقدار زیادی طلا کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان در نخستین گام با شیوه‌های علمی کشف جرم متوجه شدند این سرقت توسط سه مرد و یک زن با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده و متهمان از دوستان مالباخته هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با دریافت این سرنخ مهم رصدهای اطلاعاتی را آغاز کرده و متوجه شدند سارقان با موتورسیکلت‌های خود به غرب استان تهران متواری شده و در مخفیگاه خود ساکن هستند.

گودرزی عنوان کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد، سردسته این باند سرقت در گذشته به خانه مالباخته رفت و آمد داشته و پس از اینکه متوجه طلاها شده نقشه سرقت مسلحانه را کشیده است.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان در غرب استان تهران شدند و در یک عملیات منسجم سه مرد و یک زن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت مسلحانه از خانه مالباخته در جنوب تهران با نقشه قبلی اعتراف کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف میلیاردی پارچه قاچاق

سرهنگ هدایت بهرامی گفت: عوامل گشت پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی حسن آباد فشافویه به یک دستگاه پژو پارس سفید که در مسیر مخالف به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس مشخص شد که دستگاه تریلر ۱۸ چرخ کمپرسی به دنبال خودروی شخصی در حرکت است.

وی افزود: پلیس با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی و با استفاده از علائم هشدار دهنده، کامیون مذکور را متوقف و در بازرسی از خودرو مشخص شد کامیون حامل ذرت دامی بوده و از مبدا استان خوزستان، شهرستان اندیمشک به مقصد تهران در حرکت بوده است.

بهرامی گفت: پس از بازرسی از قسمت بار و زیر چادر خودرو مقادیری پارچه خارجی کشف و مشخص شد که کالاها مربوط به فردی به نام چنگیز است که از خوزستان بارگیری شده و با اسکورت صاحب کالا که همان خودروی پژو پارس بود به سمت تهران حرکت کرده و قرار بود در کهریزک بار را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه راننده فاقد اسناد و مدارک گمرکی بود گفت: کامیون به همراه راننده به مقر پلیس منتقل شد و ارزش ریالی کالاهای کشف شده که هزار رول پارچه ساخت کشور چین بود، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد.

پایان سارقان حرفه‌ای تلفن همراه

سرهنگ عبدالرضا محمدی گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی در خیابان ایران زمین به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک و پلاک مخدوش در حال زاغ زنی شهروندان مشکوک می‌شوند و متهمان را زیر نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مأموران در همین حین متهمان را در حال سرقت تلفن همراه شهروندی مشاهده کردند، افزود: مأموران سریعاً وارد عمل شده و پس از تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متهمان متوقف و متهم با سلاح سردی که در دست داشت اقدام به مقاومت و حمله به مأموران کرد ولی با درایت مأموران یکی از متهمان دستگیر و دیگری متواری شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی اولیه ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی و ۲ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد ادامه داد: متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه شهروندان به شیوه زورگیری با تهدید سلاح سرد اعتراف و تا کنون ۷ نفر از مالباختگان به کلانتری مراجعه و متهمان را به عنوان سارق خود شناسایی کردند.

محمدی گفت: تلاش‌ها برای دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد.

منبع : مهر