باپیری: نمایش خوبی در قهرمانی آسیا داشتیم/ رقبای جهانی قابل مقایسه با آسیایی‌ها نیستند

باپیری: نمایش خوبی در قهرمانی آسیا داشتیم/ رقبای جهانی قابل مقایسه با آسیایی‌ها نیستند

شقایق باپیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص  جهانی شدن تیم ملی هندبال بانوان کشورمان اظهار داشت: برای اولین بار جزو چهار تیم اول آسیا قرار گرفتیم و همچنین برای نخستین بار توانستیم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردیم. نمایش خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم. همیشه برابر ژاپن با اختلاف 20 گل شکست می‌خوردیم، اما این بار این اختلاف به دو گل رسید و برابر قزاقستانی که تجربه بازی جهانی را هم در کارنامه دارد، تنها با 5 اختلاف شکست خوردیم.

ملی‌پوش هندبال کشورمان در خصوص حمایت‌های رئیس فدراسیون از این تیم یادآوری کرد: در روزهای پایانی مسابقات قهرمانی آسیا و زمانی که کادرفنی درگیر بیماری کرونا بود، واقعا رئیس فدراسیون برای ما قوت قلب بود و مدام با صحبت می‌کرد. رئیس فدراسیون در سالن می‌توانست در جایگاه ویژه باشد ولی در بین تماشاگران می‌نشست و در قسمت دفاع تیم ما را کوچ می‌کرد. هر چه از خوبی‌های وی بگویم کم است.

وی در ادامه در خصوص مسابقات افزود: در مسابقات جهانی کار سختی داریم‌. قدرت رقبای ما در این مسابقه قابل مقایسه با تیم‌های آسیایی نیست. اسپانیا که میزبان مسابقات است، قهرمان جهان در این رشته است. بعد از آن نیز فرانسه و نروژ از قدرت‌های هندبال جهان هستند که ما هم در گروه خود با نروژ همگروه هستیم. کار ما بی نهایت سخت است. حضور در این مسابقه یک تجربه خیلی خوب برای ما و بازیکنان جوان تیم است‌. همیشه فیلم بازی‌ تیم‌های زنان را می‌دیدیم و خوشحالم که می توانم از نزدیک شاهد این مسابقات باشم.

باپیری در خصوص احساسش برای حضور در تیم ملی ایران گفت: تمام مدت و حتی شب‌ها به این موضوع فکر می‌کنم و از آن خوشحالم. احساس می‌کنم این می‌تواند فرصت و بازی‌ای باشد که شاید دیگر  برای من تکرار نشود. هندبال زنان ایران این پتانسیل را دارد که بتواند نمایش خوبی داشته باشد و به دنیا اثبات کند با لباس و پوشش اسلامی می‌توانیم در جهان بدرخشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم