بایدن: احساس خوبی دارم/ مشتاقانه در انتظار چند سال آینده هستم

بایدن: احساس خوبی دارم/ مشتاقانه در انتظار چند سال آینده هستم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که بر اساس آن، دموکرات‌ها موفق به تسلط بر مجلس سنا شدند، وی را در موقعیتی قرار داده که در زمان ملاقات حضوری با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، «به صراحت» با وی گفت‌وگو کند.

بایدن در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه‌آن» گفت: احساس خوبی دارم. مشتاقانه در انتظار چند سال آینده هستم.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا موفقیت حزب وی در انتخابات کنگره، وی را برای مذاکره با شی، در موقعیت قدرتمندتری قرار داده؟ تاکید کرد: می‌دانم که قوی‌تر خواهم بود اما احتیاجی هم به آن ندارم. گفت‌وگوهایم با شی جین‌پینگ همیشه صریح بوده است.

بایدن و جین‌پینگ قرار است هفته آینده در حاشیه اجلاس سران گروه جی ۲۰ در بالی، اندونزی، با یکدیگر ملاقات کنند. این نخستین ملاقات حضوری رهبر دو کشور آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن بایدن محسوب می‌شود.

جِیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز (شنبه) مدعی شد که واشنگتن جزئیات نتایج این مذاکرات را با تایوان در مین خواهد گذاشت؛ ادعایی که بلافاصله با واکنش تند پکن مواجه شد و دولت چین اعلام کرد که افشای جزئیات جنین مذاکره سطح بالایی، نقض فاحش دستورالعمل‌های دیپلماتیک و توافقنامه‌های دوجانبه است.

در سوی دیگر ماجرا، مقامات انتخاباتی آمریکا هنوز نتایج انتخاباتی میان‌دوره‌ای کنگره این کشور را به طور نهایی اعلام نکرده‌اند زیرا رای‌گیری در ایالات نوادا، آریزونا و جورجیا به دور دوم کشیده شده است.

منبع : مهر