برنامه‌های تحولی پیش روی بنیاد شهید

برنامه‌های تحولی پیش روی بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشستی با جانبازان ضمن تشکر از بانیان برگزاری جلسه عنوان کرد: جلسه امروز بسیار پربار بود و نکات زیادی را یاداشت کردم و امیدوارم خداوند به ما کمک کند که بتوانیم دغدغه شما عزیزان ایثارگر را کاهش دهیم و برطرف کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به گله‌مندی برخی ایثارگران از بعضی کارکنان بنیاد، گفت: بعضا این گله‌مندی‌ها به حق است و باید رفع شود، اما باید در نظر داشت بیش از ۷۰ درصد پرسنل بنیاد از بدنه جامعه ایثارگری هستند و هیچ سازمانی به اندازه بنیاد کارمند ایثارگر ندارد و در حقیقت ایثارگران خدمتگذار ایثارگران هستند.

وی اضافه کرد: از روز ورودم به بنیاد به دوستان و همکاران تاکید کردم که ما در هر جایگاهی، چه جانباز چه فرزند شهید و چه هر جایگاه دیگری که باشیم، در مقام کارمندی بنیاد، فقط خدمتگزار جامعه ایثارگران هستیم و حق نداریم از موضع ایثارگر به ایثارگران نگاه و برخورد کنیم. وظیفه داریم خدمت کنیم و خدمت‌مان هم باید دقیق و صحیح باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های چند ماه اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم بود که محیط را ارزیابی کنیم و گزارش دقیقی از وضعیت بنیاد استخراج کنیم که هم برنامه‌های تحولی و اجرایی پیش روی بنیاد تهیه و هم برای گزارش و تشریح وضعیت بنیاد درحال حاضر به مقامات عالی نظام استفاده شود.

وی افزود: هم زمان با تهیه این گزارش نشست‌های مختلف حضوری، ویدیوکنفرانسی یا در قالب سفرهای استانی با افراد و تشکل‌های ایثارگری برگزار و مطالب یادداشت و دسته‌بندی شده و چالش‌های پیش رو استخراج شده است. از طرف دیگر ماموریت‌های بنیاد را هم احصا کردیم تا مشخص شود طبق قانون و فرمایشات امامین انقلاب چه ماموریتهایی برعهده بنیاد و چقدر از این ماموریت‌ها انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در نهایت گزارش مستدل و برنامه تحول بنیاد در کوتاه‌مدت، میان مدت و دراز مدت را تهیه کردیم. در حال حاضر رویکرد ۲۰ ساله، ۵ ساله و یک ساله بنیاد روشن است و این گزارش با عنوان برنامه تحول دولت چاپ و منتشر شد.

رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر صحبت‌های خود عنوان کرد: اصولا رویکرد و خواسته‌های جامعه ایثار و شهادت نسبت به بنیاد در دو گروه جا می‌گیرد. یک عده متقاضی اجرای قانون هستند، اما درخواست‌های یک عده در قوانین فعلی تعریف نشده است؛ یعنی برخی تقاضاها هنوز جنبه قانونی پیدا نکرده است. ما قانون را معیار قرار دادیم و قانون را احصا کردیم تا برآورد مالی اجرای قوانین را به دست آوریم. که این کار انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: خودم را متعلق به جامعه ایثارگری می‌دانم و با کمال میل و افتخار پذیرفتم که در بنیاد کار کنم. من و همکارانم در اینجا حضور داریم که خدمتگذار ایثارگران باشیم.

منبع : مهر