برگزاری لیگ برتر بسکتبال بدون «سهمیه ملی»

برگزاری لیگ برتر بسکتبال بدون «سهمیه ملی»

به گزارش خبرنگار مهر، «سهمیه ملی» قانونی بود که در زمان ریاست محمود مشحون و برای فصل نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال به تصویب رسید. طبق این قانون و برای هر فصل لیگ برتر فهرستی از بازیکنان ملی پوش اعلام می شد و عدد مشخصی هم به عنوان سقف مجاز برای جذب آنها توسط هر یک از تیم ها تعیین می شد.

این قانون اما با چالش ها و انتقادهایی از سوی برخی تیم ها همراه بود طوریکه اجرای آن در برخی ادوار لیگ برتر منتفی شد.

برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور هم قانون «سهمیه ملی» اجرا نخواهد شد. در واقع سازمان لیگ بسکتبال با توجه به برخی مشکلاتی که تیم ها و خودِ ملی پوشان به خاطر این قانون با آن مواجه می شدند، اجرای آن را برای فصل جدید منتفی کرده است. بنابراین تیم ها در جذب و استفاده از بازیکنان ملی پوش آزاد هستند.

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۷ مهرماه آغاز خواهد شد. ۱۲ تیم شرکت کننده می توانند حداکثر با دو بازیکن خارجی در این رقابت ها شرکت داشته باشند. جذب و تعویض بازیکنان خارجی تا پیش از آغاز پلی آف مجاز است اما در مورد جابه جایی بازیکنان داخلی به تیم ها تا پیش از آغاز دور برگشت فرصت داده شده است.

شهرداری گرگان، آویژه صنعت خراسان، مهرام تهران، رعد پدافند ایران، توفارقان تبریز، ذوب آهن اصفهان، نبوغ اراک، نفت آبادان، صنایع هرمزگان، مس کرمان، مس رفسنجان و کاله آمل ۱۲ تیمی هستند که برگزارکننده فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور خواهند بود.

منبع : مهر