بستری شدن ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

بستری شدن ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: هم اکنون از ۲۷۷ بیمار، ۸۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۳ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۱۵ و خوی با ۱۱ بیمار همچنان رکورددار بستری‌های جدید در استان هستند، افزود: همچنین با فوت یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷ هزار و ۵۳۴ تن رسید.

ولی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون چهار شهر آذربایجان غربی در وضعیت آبی کرونا قرار دارند، ادامه داد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چهار شهر مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر به رنگ آبی کرونا رسیده اند و تنها شهر خوی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، سلماس، ماکو، پلدشت، شوط، چالدران، اشنویه، شاهین دژ، نقده، تکاب و میاندوآب در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار و ۵۵۵ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند که این آمار در مجموع به پنج میلیون و ٩٨٢ هزار و ٧٢٥ نفر رسیده است.

منبع : مهر