به زودی؛ سفر معاون نخست‌ وزیر روسیه به تهران و دیدار با مخبر

به زودی؛ سفر معاون نخست‌ وزیر روسیه به تهران و دیدار با مخبر

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

در این نشست، صفری از دستگاه‌های مختلف درخواست کرد موضوع برگزار کردن کمیسیون‌های مشترک را با جدیت دنبال کنند.

وی از سفرقریب‌الوقوع «الکساندر نواک»، معاون نخست‌ وزیر روسیه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تهران و دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان همتا خبر داد.

همکاری‌های مالی، حل مشکلات ترانزیتی و همکاری در زمینه طرح‌های نفت و گاز از اهداف برگزاری این کمیسیون مشترک به شمار می‌رود.

همچنین لغو روادید دوجانبه برای توریسم گروهی از جمله موضوعات مورد بررسی دو طرف خواهد بود.

جلالی، سفیر کشورمان در روسیه نیز در این نشست، با اشاره به دوران جدید روابط ایران و روسیه، تأکید کرد: فضای کاری پس از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، برای دو طرف فراهم‌تر شده است و عزم جدی برای حل مشکلات ترانزیتی و صادراتی و در زمینه اعتبارنامه‌های گمرکی وجود دارد.

وی روسیه را بازار بزرگ مناسبی برای صادرات به خصوص در زمینه پوشاک، محصولات چرمی و آبزیان دانست و برگزاری کمیسیون‌های مشترک را تسهیل‌کننده روند روبه رشد تجارت دو کشور ارزیابی کرد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص موضوعات محوری که می‌تواند در کمیسیون مشترک اقتصادی پیش رو مدنظر قرار گیرد به تبادل نظر پرداختند و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

منبع : مهر