بیشترین باران بهاری اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

بیشترین باران بهاری اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته تا ساعت ۱۰ صبح امروز در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارش به ترتیب از فریدون‌شهر با ۹ میلیمتر، اسلام آباد موگویی با ۶.۵ میلیمتر، خوانسار ۴.۵ میلیمتر، داران ۲.۷ میلیمتر، بوئین میاندشت ۲.۲ میلیمتر، خور و بیابانک ۲ میلیمتر، چادگان ۱.۷ و دهاقان ۱.۴ میلیمتر گزارش شد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش روز گذشته در سایر نقاط استان کمتر از یک میلی متر بوده است، افزود: میانگین بارش‌های استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر ماه ۱۴۰۱) تا امروز بیستم اردیبهشت ماه به ۱۹۶ میلیمتر رسیده که نسبت به دوره بلند مدت یک درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ناپایداری‌های همرفتی تا شامگاه امروز در سطح استان بصورت افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش رگبار ادامه دارد.

معتمدی افزود: وزش تندباد در مناطق مستعد شرق و شمال استان با خیزش گردوخاک همراه است و وقوع رگبارهای بهاری توأم با رعد و برق و تگرگ و صاعقه در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد شد، اضافه کرد: دمای هوای استان از عصر فردا روند افزایشی دارد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی دمای ۲۴ ساعت آینده استان بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش دارد و بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۹ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

معتمدی افزود: خور و بیابانک با دمای ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.