بیش از ۳۰درصد آلمانی‌ها با تحریم روسیه و تجهیز اوکراین مخالفند

بیش از ۳۰درصد آلمانی‌ها با تحریم روسیه و تجهیز اوکراین مخالفند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با یک رسانه محلی از مخالفت بیش از ۳۰ درصدی مردم آلمان با عقاید سیاسی مختلف، با تحریم مسکو و ارسال تسلیحات برای اوکراین، خبر داد.

شولتز با اشاره به مکالمات خود با مردم آلمان، گفت: در خلال مکالمه با شهروندان‌مان، به این نتیجه رسیدم که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها با یکی از دو سیاست اعمال تحریم علیه روسیه یا تأمین سلاح برای اوکراین، مخالفند. این افراد، نماینده تمام احزاب سیاسی داخل آلمان هستند.

شولتز به‌رغم رویارویی مستقیم با نظر مخالف مردم آلمان درباره ارسال تسلیحات به اوکراین، در ادامه گفت که برلین همچنان به فراهم کردن کمک برای کی‌یف از جمله کمک نظامی، ادامه خواهد داد.

شولتز پیش از این گفته بود که شرکای اروپایی آلمان، ۱۰۰ تانک به اوکراین تحویل خواهند داد و برلین نیز در حمایت از کی‌یف تا هر زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، سستی نخواهد کرد.

وی بدون اشاره به سرازیر شدن انبوهی از تسلیحات مرگبار به سوی اوکراین در تقابل غرب با مسکو، مدعی شده بود که «جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین بخشی از یک جنگ صلیبی علیه غرب است.»

منبع : مهر