بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان سرمایه گذاری شد

بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان سرمایه گذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی عصر امروز چهارشنبه ضمن بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بندر به عنوان بزرگترین بندر ناحیه جنوب غربی کشور علاوه بر همجواری با ۷۰ درصد از مراکز مهم صنعتی و جمعیتی کشور نیز نقش مهمی را در زنجیره ترابری و تأمین کالاهای اساسی کشور دارد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر تعداد ٨٦ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال در بندر امام و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۸ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال به این پروژه‌های زیرساختی اختصاص داده شده است، افزود: هم اکنون بیش از ۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده که پیش‌بینی می‌شود با تلاش‌هایی که در جریان است، مابقی این اعتبار به زودی جذب ۱۰۰ درصدی شود.

فتحی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا در صورت نیاز با تعریف پروژه‌های کاربردی دیگر، سهم اعتبارات عمرانی بنادر خوزستان را افزایش دهد.

وی به بخشی از تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های شدید اعتباری اما این سازمان پروژه‌های مختلفی را در حوزه جاده و ایجاد زیرساخت‌های دریامحور در مناطق کم برخوردار تعریف کرده تا زمینه ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی فراهم شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این راستا، سه پروژه اجرایی، عمرانی و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۹۵۴ میلیارد ریال در بندر شادگان و و در بندر سجافی نیز سه پروژه دیگر عمرانی و تجهیزاتی با اعتبار ۸۸۴ میلیارد ریالی در دست مطالعه یا اجرا است.

فتحی در ادامه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان را در ردیف پروژه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال به اتمام رسیده که در کاهش بار ترافیک شهری منطقه، نتیجه تأثیرگذاری داشته است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مطالعه و احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این پروژه با ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار از پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی برخوردار است.

وی گفت: این پروژه که به زودی در آستانه بهره برداری قرار می‌گیرد، زمینه بسیار مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در منطقه محسوب می‌شود.

منبع : مهر