بیل و بیل‌کِشی؛ گزارش فکاهی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین!

بیل و بیل‌کِشی؛ گزارش فکاهی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف ایندیپندنت، در حالی که هم‌اکنون نیروهای روسیه و ارتش خصوصی وابسته به مسکو (واگنر) در حال پیشروی در شهر راهبردی باخموت بوده و گزارش‌های میدانی از تصرف قریب‌الوقوع این شهر به دست ارتش روسیه و شکست اوکراین حکایت دارد، وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود درباره تحولات اوکراین به موضوعی پرداخته که بیشتر به یک لطیفه می‌ماند!

سرویس اطلاعات وزارت دفع انگلیس در گزارش اخیر خود درباره شرایط در جبهه جنگ اوکراین و روسیه، نوشته است که نیروهای روس به‌دلیل فقدان مهمات، با اسلحه سبک و «بیل نظامی» وارد نبرد تن به تن به نیروهای اوکراین شده‌اند!

در این گزارش فکاهی آمده است: نیروهای ذخیره روسیه در اواخر فوریه ۲۰۲۳ در توضیح شرح وظایف خود گفته‌اند که به آنها دستور داده شده تا تنها با «اسلحه سبک و بیل» به مواضع و استحکامات اوکراین حمله کنند. این بیل‌ها احتمالاً ابزار حفر سنگر بوده و برای نبرد تن به تن استفاده می‌شود!

در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده که در کشور روسیه درباره میزان مرگبار بودن این بیل‌ها که MPL-۵۰ نام داشته و یکی از تجهیزات سربازان این کشور محسوب می‌شود، به طور ویژه «افسانه‌سازی» شده است!

بیل و بیل‌کِشی؛ گزارش فکاهی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین!
بیل MPL-۵۰؛ موارد استفاده – از نبرد تن به تن تا ابزار آشپزی!

در بخش دیگری از این گزارش که در حساب کاربری رسمی وزارت دفاع انگلیس در توییتر منتشر شده، می‌خوانیم: این ابزار جنگی که پس از طراحی در سال ۱۸۶۹، کمترین تغییرات را داشته، همچنان به عنوان یک سلاح، بر بی‌رحمی و سطح پایین نبرد (از حیث فناوری) تاکید دارد. به گفته یکی از نیروهای ذخیره روسیه، آنها نه از لحاظ بدنی و نه از حیث روانی آماده جنگیدن با این سلاح نیستند!

بیل و بیل‌کِشی؛ گزارش فکاهی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین!

بر اساس تحلیل رُکن اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس!، این موضوع از افزایش نبردهای تن به تن در جنگ اوکراین و روسیه و همچنین کاهش مهمات نیروهای مسکو حکایت دارد!

بر اساس گزارش Ukrinform، کریستوفر کاوُلی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا و آمریکا، مدعی شده که از آغاز جنگ، روسیه حدود ۲۰۰ هزار سرباز و یک هزار و ۸۰۰ درجه‌دار خود را (مرگ یا زخمی شدن) از دست داده است.