بی رغبتی مردم به خرید خودرو و ماشین هایی که هر روز گران می شود

بی رغبتی مردم به خرید خودرو و ماشین هایی که هر روز گران می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار این هفته خرید و فروش خودرو همانند هفته های گذشته شاهد نوسان قیمتی و رکود در معاملات است. نکته قابل توجه در بازار روند افزایش نرخ ارز است که این موضوع باعث شده تا قیمت انواع خودروهای داخلی به یک ماه قبل برگشته و کاهش قیمت ها متوقف شود.

پیش از این به دلیل کاهش نرخ ارز و صفر شدن معاملات در بازار فروشندگان ترجیح می دادند خودروها را با قیمت پایین تری به فروش برسانند اما در شرایط فعلی گویا از این کار منصرف شده و خودرو در بازار شاهد افزایش قیمت است.

در معاملات امروز پراید ۱۱۱ همچنان با قیمت ۲۰۳ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد. همچنین ساینا اس ۲۱۵ میلیون تومان، کوئیک دنده ای ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

البته بررسی بازار نشان می دهد کوئیک آر نسبت به چند روز گذشت شاهد افزایش دو میلیون تومانی بوده و در بازار با قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می رسد؛ همچنین تیبا نیز شاهد رشد یک میلیون تومانی است و در بازار تیبا۲ معمولی ۲۰۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

در محصولات ایران خودرو نیز قیمت ها نسبت به هفته گذشته شاهد رشد یک تا سه میلیون تومانی است. برهمین اساس پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان و سمند ای اف سون ۳۴۷ میلیون تومان فروخته می شود.

نوع خودرو قیمت بازار در ۲۸ شهریور ماه۱۴۰۱
شاهین ۳۴۶ میلیون تومان
سایپا ۱۳۱ ۱۸۳ میلیون تومان
دنا معمولی ۴۰۳ میلیون تومان
رانا پلاس ۳۰۰ میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۵۸۱ میلیون تومان
پژو۲۰۷ دنده ای ۳۸۵ میلیون تومان
پژو۲۰۶ صندوقدار ۳۷۵ میلیون تومان
پژوپارس ال ایکس ۳۶۱ میلیون تومان
پژو۲۰۶ تیپ دو ۲۹۹ میلیون تومان
دنا پلاس دنده ای توربو ۴۵۸ میلیون تومان
تیبا ۲۰۰ میلیون تومان

انتهای پیام/

منبع : تسنیم