تأکید مخبر بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها برای ایجاد ثبات در بازار

تأکید مخبر بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها برای ایجاد ثبات در بازار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه ستاد تنظیم بازار و بررسی وضعیت دپوی کالاهای اساسی در بنادر عصر امروز(چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع تنظیم بازار و ضرورت تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، ثبات بازار و فراوانی کالاها تأکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه نوسانات قمیتی در بازار از یک سو موجب بروز مشکل در تولید می‌شود و از سوی دیگر نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد، بر ضرورت هماهنگی و تمرکز همه دستگاه‌ها به منظور ایجاد ثبات در بازار و وفور کالاها تأکید کرد.

مخبر، از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مسئول تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خواست تا در فرآیند تولید و توزیع کالاها و همچنین نظارت بر قیمت‌ها، حضوری مؤثر در بازار داشته باشند و مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو شوند.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، رؤسای سازمان تعزیرات، رئیس کل گمرک و معاونین دستگاه‌های ذی‌ربط نیز حضور داشتند، پس از ارائه راهکارهای دستگاه‌ها برای تنظیم بازار، تصمیمات لازم در خصوص تأمین و توزیع کالاهای اساسی، تسهیل روند ترخیص کالاها از بنادر و نظارت بر قیمت‌ها اتخاذ شد.

منبع : مهر