تبادل آتش دو کره/ رزمایش گسترده کره جنوبی آغاز شد

تبادل آتش دو کره/ رزمایش گسترده کره جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) رزمایش گسترده‌ای را در دریای زرد با مشارکت ارتش، نیروی هوایی و گارد ساحلی و همچنین نیروهای آمریکایی آغاز کرد.

این رزمایش بخشی از رزمایش‌های سالانه کره است که از ۱۸ تا ۲۸ اکتبر (۲۷ مهر تا ۶ آبان) برگزار می‌شود. گفته می‌شود این رزمایش در دریای زرد و با هدف تقویت قابلیت‌های عملیاتی مشترک ارتش در برابر «تحریکات خارجی» انجام گرفته است. همچنین گفته می‌شود این رزمایش در پاسخ به «اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی» در نزدیکی خط مرزی انجام شده است.

در این رزمایش بیش از ۲۰ کشتی جنگی شامل ناوشکن‌ها و ناوچه‌های مجهز به سیستم اطلاعات و کنترل رزمی Aegis، بالگردها، جنگنده‌های F-15K و F-16 و همچنین هواپیماهای «ای -۱۰ تاندربولت» نیروی هوایی آمریکا شرکت می‌کنند.

بامداد امروز، رسانه‌ها از تبادل آتش میان ارتش کره‌شمالی و جنوبی خبر دادند. رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد یک کشتی تجاری همسایه شمالی این کشور، بامداد امروز از مرزهای دریایی بین دو کشور عبور کرده که شلیک هشدار نیروی دریایی کره‌جنوبی را در پی داشته است. پس از شلیک به بهانه ردیابی کشتی ناشناس، ارتش کره‌شمالی نیز ۱۰ گلوله راکت به سوی کره‌جنوبی شلیک کرد.

رئیس ستاد مشترک کره‌جنوبی، اقدام پیونگ‌یانگ را نقض پیمان نظامی دو جانبه سال ۲۰۱۸ خواند که بر اساس آن هرگونه «اقدام خصمانه» در مناطق مرزی ممنوع شده بود. سئول بارها به پیونگ‌یانگ هشدار داده است که گلوله باران در مناطق حائل در دریای ژاپن و دریای زرد نقض آشکار توافقنامه نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ است.

منبع : مهر