تحرک زیرپوستی خریداران در بازار منفی

تحرک زیرپوستی خریداران در بازار منفی

به گزارش خبرنگار مهر، همچنان گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها یکی از پر رفت و آمدترین روزهای خود را تجربه می‌کنند و این در حالی است که تحریک بازار به کوچک‌ترین خبر یا گزارشی در حوزه سیاست خارجی دولت بطور آنی عمل می‌کند. در بازار امروز همچنین با وجود غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران عمدتاً حقیقی اما شاهد تحرک زیر پوستی برخی معامله گران حرفه‌ای برای جمع آوری سهام در گروه‌های شاخص ساز از جمله فلزات اساسی و پالایشی‌ها بودیم / ‏

آنچه این روزها در بازار سهام می‌توان به وضوح دید، حاکمیت فضایی توأم با انتظار و سردرگمی است که به فردای خود نیز اطمینان ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان معاملات امروز یکشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۹۴۹و احدی در محدوده یک میلیون و۴۴۴ هزار واحد درجا زد. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۱۷۷۱ واحدی عدد ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۴ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۸۵ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۰ هزار و ۲۲۴ واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۸۲۲ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۴۰ هزار و۷۰۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۸۳ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و۴۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۸ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان معامله شد که ۳ هزار میلیارد تومان از این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “”شپدیس” با ۵۲۴ واحد، “شیراز” با ۳۲۲ واحد و “کنور” با ۲۴۰ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “فولاد” با ۸۴۴ واحد، “فملی” با ۷۴۴ واحد و “شپنا” با ۶۰۵ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

منبع : مهر