تخریب تنها ۷ خانه پلاک قرمز/ لزوم برخورد جدی‌تر با خرده فروشان

تخریب تنها ۷ خانه پلاک قرمز/ لزوم برخورد جدی‌تر با خرده فروشان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحیمی، در حاشیه جمع آوری معتادان متجاهر پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم از حضور معتادان در شهر گلایه مندند. درست است که محل تهیه مواد مخدر سه منطقه در تهران شوش، مولوی و هرندی است، اما محل توزیع این مواد در تمام پایتخت است.

وی افزود: باید به فکر ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادان باشیم و برای ساماندهی هشت هزار معتاد متجاهر باید اقدام جدی برای برخورد با خرده فروشان را در دستور کار قرار دهیم. از سال ۹۷ تا امروز بالغ بر ۷۰ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده است اما نکته اصلی این است که اکثر این معتادان دارای زخم باز و بیماری‌های واگیردار هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه همچنان محلی برای نگهداری زنان معتاد متجاهر در پایتخت نداریم، تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیر کشور، شهردار و استاندار تهران پای کار آمده اند و مقدمات اقدام جدی برای جمع آوری معتادان را فراهم کردند. امیدواریم این بار ظرفیت سازی شود و هم اقدام جدی را شاهد باشیم.

رحیمی گفت: باید نگاه دیگری به خرده فروشان مواد مخدر داشت. چرا که اکثر این افراد نه تنها فروشنده هستند بلکه دچار جرم‌هایی مانند سرقت، خفت گیری، تجاوز به عنف و غیره هم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت وجود دارد، اظهار داشت: در پایتخت ۳۰۰ خانه وجود دارد که از نظر پلیس، پلاک آنها قرمز است و یعنی این خانه‌ها در ظاهر یک خانه هستند اما داخل آنها پر از آلونک برای خرید و فروش و استعمال مواد مخدر است.

رحیمی ادامه داد: ۱۰۷ خانه از این ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در سه محله شوش، مولوی و هرندی قرار دارد که توانسته ایم تنها هفت خانه را تخریب کنیم و صد خانه دیگر باید فوراً تخریب شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۶ ماه تا یک سال زمان برای بازپروری معتادان کافی نیست و باید فرآیندهای دیگری هم در کنار ترک اعتیاد و سم زدایی انجام شود تا بتوانیم در زمینه ترک اعتیاد این معتادان موفق عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه به تازگی مرکزی با ظرفیت نگهداری ۲۰۰ معتاد زخم باز تحویل پلیس داده شده است، گفت: جمع آوری ۲۰ هزار معتاد متجاهر و ۶ هزار خرده فروش برای پلیس کار سختی نیست اما باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و بخواهند جامعه از وجود این افراد پاک کنند.

منبع : مهر