تساوی به درد ما و استقلال نمی‌خورد/ نگران من هستند یا دونادونی؟

تساوی به درد ما و استقلال نمی‌خورد/ نگران من هستند یا دونادونی؟

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس با استقلال که بعدازظهر امروز در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد، گفت: این یکی از مهمترین دربی‌هایی است که به یاد دارم. نتیجه مساوی به درد هیچ تیمی نمی‌خورد و هر دو تیم را از قهرمانی دور می‌کند.

سرمربی پرسپولیس افزود: هر دو تیم دنبال پیروزی هستند و این نشانه خوبی از یک بازی با کیفیت است. ان شاءالله شرایط خوبی برای خودمان رقم بزنیم. حفظ تمرکز در دربی خیلی مهم است.

گل محمدی خاطرنشان کرد: هم ما و هم استقلال بازیکنان با کیفیت و شرایط خوبی در اختیار داریم. امیدوارم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. امیدوارم شاهد دربی جذابی باشیم و از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. هدفی جز پیروزی نداریم. تمام برنامه ریزی های تمرین و صحبت‌هایمان با بچه‌ها برای بردن دربی است. بازی سختی خواهد بود. استقلال تیم با کیفیتی است. مربی خوب و کاربلدی دارد و بازیکنانش با کیفیت هستند. استقلال تیم قابل احترام و مدعی قهرمانی است. فکر می‌کنم بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود. هر تیمی از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند و در کارهای دفاعی بدون اشتباه باشد برنده می‌شود.

«یکی از روزنامه‌های ورزشی در روزهای گذشته خبر داده بود سرنوشت سرمربی پرسپولیس به دربی بستگی دارد و از «دونادونی» به عنوان جانشین احتمالی اش نام برده بود. نظر شما در این مورد چیست؟» گل محمدی در پاسخ به این سئوال گفت: از آنها یک سئوال دارم. اگر نتیجه بگیرم دونادونی کجا می‌رود؟ دوست دارم به این سئوال جواب بدهند. نگران من هستند یا دونادونی؟ امیدوارم یک جواب خوب برای آن بنده خدا -دونادونی- هم داشته باشند تا بتواند یک جا برود!

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه خیلی از هواداران نگران حضور «لئاندرو پریه‌را» در ترکیب اصلی هستند تصریح کرد: اینکه چه کسانی بازی می‌کنند بستگی به تمرینات در طول هفته دارد. هر بازیکنی بتواند خوب تمرین کند و شرایط خوبی داشته باشد قطعاً بازی خواهد کرد. این بحث‌ها بستگی به خود بازیکن در تمرین دارد.

گل محمدی در خصوص اینکه حساس‌ترین دربی با حضور ۱۵ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، گفت: در هر صورت این دربی می‌توانست بالای ۱۰۰ هزار تماشاگر داشته باشد ولی متاسفانه به خاطر نداشتن امکانات خوب و وجود امکانات قدیمی و فرسوده به این مشکل خوردیم. همینطور ساعت بازی. یکساعت از بازی نصف زمین سایه و نصف دیگرش آفتاب است. این همه بی سلیقگی! می‌توانستند ساعتی بگذارند که هواداران بیشتری بیایند و بازیکنان لذت بیشتری ببرند. اینقدر بی سلیقگی زیاد است که نشان می‌دهد اولویت فوتبال نیست. فقط می‌خواهند یک بازی برگزار کنند و بدون دردسر سریع جمع بشود. وگرنه دلیلی ندارد دربی به این حساسی و جذابی ساعت ۴ بعدازظهر باشد.

وی درباره اینکه آیا نگران اتفاقات داوری مثل حواشی داوری بازی برگشت فصل گذشته نیست؟ اظهار کرد: قبل از بازی درست نیست درباره داوری صحبت کنیم. برای پیام حیدری و تیم داوری آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشند و بهترین مرد زمین حیدری باشد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه نتیجه فردا به نفع تیم سپاهان خواهد بود و اینکه بهتر است یک تیم در دربی برنده بشود، یادآور شد: چه بگویم؟ همه چیز را خودتان گفتید! همانی که گفتید را «کپی پیست» کن و بگذار در جواب من!

گل محمدی در خصوص اینکه گفته می‌شود مربی بازی‌های بزرگ نیست تاکید کرد: دوست داشتم درباره بازی صحبت بشود ولی خیلی از سئوالات خارج از مسائل فنی است. من هم یک سقفی دارم. در این سقف هرچقدر بتوانم عملکرد خوبی برای پرسپولیس و هواداران خواهم داشت. تا آنجا که بتوانم وقت می‌گذارم. ساعت حضور در تمرین را چند برابر کرده‌ام تا برای تیم مثمر ثمر باشم. هر موقع احساس بشود بودنم در تیم کمک نمی‌کند، خودم می‌گذارم می‌روم. نگران نباشند فلانی باشد یا نباشد. تا وقتی هستم وظیفه دارم تمام تمرکز و انرژی ام را برای پرسپولیس بگذارم. در هر تیمی باشم همینطور است. امسال سعی کردم وقت و انرژی بیشتری بگذارم تا جواب هواداران را بدهم. دوست دارم هواداران از تیم راضی باشند. باوجود مشکلات زیادی که بود سعی کردیم آنها را حل کنیم. تلاشمان این است که پرچم پرسپولیس را برافراشته نگه داریم.

«چرا در آستانه بازی با پرسپولیس، وزارت ورزش به استقلال برای حل پرونده استراماچونی کمک کرد.؟» گل محمدی در واکنش به این سئوال گفت: اینها تصمیم گیری های مدیریتی است و زیاد به بازی ما مربوط نمی‌شود. راجع به آن اظهارنظر نمی‌کنم. شرایط خودمان طوری است که دوست دارم تمرکزمان روی مباحث فنی باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آماری در دربی ندارد و اینکه چه برنامه‌ای دارد که بتواند در صورت گلزنی از آن محافظت کند، گفت: خیلی از بازی‌ها بوده که نتیجه را لحظات آخر برگرداندیم. دو سه بازی این اتفاق افتاد که از دقیقه ۹۰ به بعد گل زدیم. هیچ تیمی نمی‌خواهد در دربی بازنده باشد. وقتی عقب می‌افتد، تمام تلاشش را می‌کند و تمام مهره‌های هجومی را به زمین می‌فرستد که این کار را برای مدافعان و دروازه بان سخت می‌کند. تمرکز تا سوت پایان بازی بسیار مهم است.

گل محمدی در پاسخ به این سئوال که چقدر قبول دارد برنده دربی قهرمان لیگ می‌شود؟ گفت: مشخص نیست برنده بازی قهرمان لیگ بشود. عملکرد سپاهان خوب بوده است و اگر چهار بازی آخر را ببرد فرقی نمی‌کند کدام تیم برنده دربی باشد. باید منتظر باشیم سپاهان هم امتیاز از دست بدهد. هنوز کار تمام نشده است.

«این فصل شرایط طوری است که تیم دوم جدول بالای ۶۰ امتیاز می‌گیرد و بعضی‌ها معتقدند تیم دوم این فصل شایسته‌ترین تیم دوم تاریخ لیگ است.» سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع خاطرنشان کرد: پارسال هم این اتفاق افتاد و با ۶۳ امتیاز دوم شدیم. ممکن است این اتفاق بازهم رخ بدهد. در لیگ‌های با کیفیت این اتفاق می‌افتد. این نشان می‌دهد لیگ ما از نظر کیفی و بازیکن بهتر شده است. نشانه خوبی برای فوتبالمان است. هرچقدر امکانات بیشتری به باشگاه‌ها بدهیم قطعاً کیفیت مسابقات هم بالا خواهد رفت.

وی درباره داشتن چند بازیکن سه کارته و احتمال محرومیت آنها برای بازی بعد پرسپولیس، گفت: نگران نیستم. در بازی قبل هم سه کارته زیاد داشتیم ولی بازیکنان آنقدر تمرکز خوب داشتند که این اتفاق رخ نداد. بارها به بازیکنان گفته‌ام اگر تمرکز خوبی داشته باشند دلیلی ندارد کارت بگیرند. فردا هم یک بازی خاص است و تنش و درگیری در بازی زیاد است. نگران نیستم بازی بعد چند کارته و محروم داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط محمد عمری و اینکه آیا فردا می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند؟ اظهار کرد: ترکیب را بگویم؟ (با خنده) محمد شرایط خوبی دارد. مصدومیت بدی داشت ولی در چهار، پنج روز گذشته خوب تمرین کرد و مطمئناً می‌تواند به ما کمک کند.

گل محمدی در پایان در خصوص اینکه فکر می‌کند نتیجه بازی فردا چه می‌شود؟ گفت: نتیجه بازی بستگی به این دارد که بازیکنان چقدر عملکرد خوب داشته باشند و تمرکزشان را حفظ کنند. تمرینات خوبی داشتیم. استفاده از موقعیت‌ها و به موقع گل زدن هم مهم است. همه چیز بستگی به شرایط بازیکنان و تصمیم گیری آنها در آن لحظه دارد. خودم امیدوارم که سه امتیاز را به دست بیاوریم.