تشکیل کارگروه بررسی سازوکار سرویس دهی بین استانی مترو

تشکیل کارگروه بررسی سازوکار سرویس دهی بین استانی مترو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه دیدار و جلسه خود با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در این جلسه حمل و نقل ریلی در استان تهران به عنوان یک موضوع یکپارچه مد نظر قرار گرفت و قرار شد با همکاری شرکت مترو تهران، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و با پشتیبانی که از سوی وزارت راه و استانداری انجام می‌شود بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا موضوع حمل و نقل بین استانی حل شود.

شهردار تهران افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد طی دو هفته تحقیقات لازم ناظر به تکمیل مترو پرند، مترو تهران – ورامین، رفع موانع اولیه برای ادامه مترو تا پردیس و ایجاد تمهیدات لازم برای ارائه خدمت ریلی در هشتگرد انجام شود.

زاکانی ادامه داد: به دنبال این هستیم به لطف الهی برای چگونگی اقتضای ادامه خدمت دهی تا شهریار از مسیر غرب تهران نیز تحقیقات لازم انجام و به اتمام برسد و در نهایت در حوزه حمل و نقل ریلی در تهران بتوانیم کاری جدی و اساسی انجام دهیم.

او با تاکید بر پیوستگی حمل و نقل در تهران بیان کرد: کار ریلی و حمل و نقل در تهران باهم پیوستگی‌هایی دارد و در این زمینه باید شرایطی را فراهم کرد که مدیریت شهری در حوزه مترو تهران و حومه در راستای کاردکرد هایی که در گذشته به فراموشی سپرده شده بود وظایف جدیدی به عهده داشته باشد و امروز نیز تفاهمی در این زمینه شد.

در این جلسه محسن منصوری استاندار تهران، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک و علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز حضور داشتند.

منبع : مهر