تشکیل کمیته ایمنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

تشکیل کمیته ایمنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید آرون، با بیان اینکه کمیته ایمنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همه ساله پیش از آغاز نمایشگاه با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های خدمات ایمنی و فوریت‌های شهری تشکیل می‌شود، گفت: شورای اسلامی شهر تهران ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در خصوص سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داد تا با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به تشکیل کمیته ایمنی نمایشگاه اقدام نماید.

وی افزود: بر این اساس تاکنون دو جلسه کمیته ایمنی این نمایشگاه با حضور نمایندگان سازمان‌های تخصصی برگزار شده و طی آن تدارک لازم از جمله تهیه دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه مصلی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت. همچنین طی بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه در مجموعه مصلی حضرت امام خمینی (ره) با حضور اعضای کمیته ایمنی، سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی ارزیابی محیطی انجام و مقرر شد مکانی مناسب برای تعیین محل استقرار نیروهای امدادی و انتظامی پیش بینی شود.

آرون گفت: همچون سال‌های گذشته، حضور فعال اعضای تخصصی کمیته ایمنی در مرحله آماده‌سازی و برگزاری نمایشگاه، اجرای یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان اورژانس تهران پیش بینی شده است که مجموعه این اقدامات برای تأمین ایمنی نمایشگاه ضروری است.

وی افزود: بر اساس جلسات کمیته ایمنی و بازدیدهای میدانی به عمل آمده، پیش بینی راه‌های خروج اضطراری، فضاهای تخلیه امن اضطراری مسیرهای ویژه امدادی، پد بالگرد و اورژانس هوایی، در دست بررسی است. همچنین مقرر شد آموزش‌های ایمنی اطفا حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه، قبل از برگزاری نمایشگاه با هماهنگی سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان اورژانس تهران به مسئولان اجرایی و غرفه داران ارائه شود.

منبع : مهر